duger torrfodret
Hej:)
Jag har blandat till lite Torrfoder här hemma men vet inte om det duuger:D så här är ingredienserna:
havrefras torkad banan cornflakes(osötade) jordnöt(färska,utan skal) havregryn solrosfrö russin torkad majsflakes havre kli(tror jag det är)
DUGER DETTA?:) Om inte, vad ska jag lägga till/ta bort?
du har mass havre, men vart är dem andra sädesslagen;)?? som typ Råg och Vete mm
just nu har du Havre, havrefras, havregryn… to much:)
är lite skeptisk till jordnötterna, ge det som godis istället. blanda i olika (mås mängder) med fröer istället:) Och dem torkade bananerna ska du vara sparsam med:) ha bara lite i eller ha det som godis:) dessamma gäller egentligen russin.
Kli? ska råttor ha det, är inte det till hästar:s
Min blogg: SweGizmo.se
Kli är krossat/malet sädeslag ex. vetekli och havrekli
≧◔◡◔≦
"Kli är krossat/malet sädeslag ex. vetekli och havrekli"
haha mer havre^^ 
Min blogg: SweGizmo.se
Det är även majs två gånger. Som sagt lite mer variation. Sök i forumet efter grodblandning
haha okej:D taack så mkt=)

jordnötter, banan och russin är bättre som godis tycker jag iaf.
sen kan du ju alltid lägga till mera fröer(finns på tex djuraffärer) , valsade ärtor o annat mums=)
Qui dormit, non peccat
Lägg i lite pumpa frö, linfrö och solrosfrö.
Lägg i någon torr pasta bit då och då. Inte för mycket för du vill inte de skall sväla i magen! Bara att tugga för dem. Men typ en makaron lite då och då var.
Det viktigaste är att vete, havre, råg och korn är med, det ska vara basen. Sen kan man stoppa i lite av varje.
#alla, okej ,ska blanda ner litte nyt;) tack för hjälpen

Just det, havrefras innehåller socker! Socker är en farlig fetmabov.
Älskar mina stora små vänner..
Müsliblandningar brukar funka fint. =)
jag kör på axas müsli =)
Axa grynblandning är helt suverän.. den innehåller alla 4 olika sädesslag. sen höftar jag i resten. så som Torrfoder för hund, olika fröer och egentorkade frukter
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/