Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1064 ggr
cher_
0

duger torrfodret

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej:)

Jag har blandat till lite Torrfoder här hemma men vet inte om det duuger:D så här är ingredienserna:

havrefras torkad banan cornflakes(osötade) jordnöt(färska,utan skal) havregryn solrosfrö russin torkad majsflakes havre kli(tror jag det är)

DUGER DETTA?:) Om inte, vad ska jag lägga till/ta bort?

SweGizmo
0

du har mass havre, men vart är dem andra sädesslagen;)?? som typ Råg och Vete mm

just nu har du Havre, havrefras, havregryn… to much:)

är lite skeptisk till jordnötterna, ge det som godis istället. blanda i olika (mås mängder) med fröer istället:) Och dem torkade bananerna ska du vara sparsam med:) ha bara lite i eller ha det som godis:) dessamma gäller egentligen russin.

Kli? ska råttor ha det, är inte det till hästar:s

Min blogg: SweGizmo.se

Mischa
0

Kli är krossat/malet sädeslag ex. vetekli och havrekli

≧◔◡◔≦

SweGizmo
0

"Kli är krossat/malet sädeslag ex. vetekli och havrekli"

haha mer havre^^ Skrattande

Min blogg: SweGizmo.se

Ladyinred
0

Det är även majs två gånger. Som sagt lite mer variation. Sök i forumet efter grodblandning

cher_
0

haha okej:D  taack så mkt=)

hus-musen
0

jordnötter, banan och russin är bättre som godis tycker jag iaf.

sen kan du ju alltid lägga till mera fröer(finns på tex djuraffärer) , valsade ärtor o annat mums=)

Qui dormit, non peccat

Elipowe
0

Lägg i lite pumpa frö, linfrö och solrosfrö.

Lägg i någon torr pasta bit då och då. Inte för mycket för du vill inte de skall sväla i magen! Bara att tugga för dem. Men typ en makaron lite då och då var.

KickanW
0

Det viktigaste är att vete, havre, råg och korn är med, det ska vara basen. Sen kan man stoppa i lite av varje.

cher_
0

#alla, okej ,ska blanda ner litte nyt;) tack för hjälpenSkrattande

Terato
0

Just det, havrefras innehåller socker! Socker är en farlig fetmabov.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

BeanLady
0

Müsliblandningar brukar funka fint. =)

eskilpeskil
1

jag kör på axas müsli =)

Crapsurraren
1

Axa grynblandning är helt suverän.. den innehåller alla 4 olika sädesslag. sen höftar jag i resten. så som Torrfoder för hund, olika fröer och egentorkade frukter

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/