är det okej?
Man har ju läst lite överallt att råttor är väldigt känsliga för drag, men det är ju sommar nu och mitt rum ligger med fönstret mot gården där det inte blåser så mkt så kan ja vädra nån timma per dag då det annars blir ganska instängt så här års, vilket nog inte heller är så bra för råttorna ( och inte så trevligt för mig :P)så är det okej eller är dom verkligen så känsliga för lite vind?
(ja brukar vädra nån gång i vecka annars när jag städar buren och råttorna sitter i en liten transport bur men känns lite lite)
Tack på för hand :)
visste inte riktigt vilken kategori så jag chansa :P
Det du kan göra om det drar på råttburen är att lägga en handduk eller tygbit över buren då du vädrar ut.
Jag har mitt fönster på vid gavel dygnet runt (finns dock vissa stunder på dygnet då det inte går) och jag har även en fläkt som står på min garderob som går dygnet runt för att cirkulera luften.
För att råttorna ska få svalka sig lite extra har jag en stor kattmatskål i plast som jag har vatten i så de får 'bada', de går gärna i med tassarna
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

okej men det låter bra tack så mkt :)
jag brukar ställ råtternas bur där det inte drar om man har fönstret öppet så att man kan ha fönstret öppet som man vill=)
#4 Det är ju därför man köper de superbilliga IRMA-fleeceplädarna på Ikea ;D
#4 Det finns ju inget roligare, hehe! ;D
Men som #5 skriver, då är IRMA bäst :) Fin färg också, hehe.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Får lagra upp med massa såna filtar då. :)