"Häng"?
Måste nu fråga er som kan detta.. har letat lite överallt å fattar fortfarande inte, har fattat att de e nån yuppfödar grej typ men var betyder "bra häng"?
Så får någon säger häng så börjar ja tänka på alla dessa fjortispojkar som har brallorna fastdragna på knäna med hjälp av ett skärp, blir förvirrad eftersom jag inte kan se någon som helst likhet mellan en fjortispojke och en råtta =)
så om någon kunnig person hade velat förklara så hade det vart guld värt! =D
Titta i denna tråden: http://rattor.ifokus.se/discussions/4d7167e1b9cb4622330763f9-hang
Orkar inte förklara i detalj just nu för är väldigt trött.. kortfattat: råttan ska hänga avslappnat i din hand för att ha "ett bra häng" :)
/ Emma
Såå.. egentligen så har det ingen större mening? Bara skönt att se dem avslappnade? =D
Ett riktigt häng är väl också att råttan drar in bakbenen också mot magen?
Ett tecken på att råttan litar på dig eller människor över huvudtaget och att de har ett bra temperament :)
/ Emma
Ahh de förklarar ju saken! :D tack så mycke! =D
Min ena råtta har häng ett par sekunder. sen trötnar hon och verkligen ''ålar'' sig ur greppet xD haha hon ser så söt ut när hon gör så;)
fast den kan ju lita 100% på dig men ändå inte ha häng, de känns så missanvinsande att många uppfödare har det som ett test eller att råttan måste ha det, många råttor har inte tid att bara ligga still eller vill helt enkelt inte bara hänga runt 
Haha Killen som jag "hade" på skolan hade häng överallt (dvs, vart vi än var och vart jag än lyfte upp honom^^, ) men bara om ja lyfte upp honom, annars slingrade han sig som en ål^^, =3 Kände mig väldigt speciell =3 <3

Jag tror inte att råttan är bra bara för att den har "häng" . Precis som #7 säger så är alla råttor olika och tex en sprallig råtta behöver inte vara dålig för dens skull.
Nej alltså.. om jag var en råtta, och någon skulle hålla mig på de viset, så hade jag nog försökt komma loss, ser ju verkligen inte bekvämt ut :O haha! =D