Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 2478 ggr
Fjordell
5

Ailis bebisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu när underverken kommit till jorden så är det väl dags för dem att få en egen tråd!

Den 16/6 2011, mellan kl. 17.00 och 19.00 påbörjade de små underbaringarna sina liv.

Fjordell
2

10 små mirakel i en enda hand. Kyss

Fjordell
2

En liten dumborex Kyss

Fjordell
2

En rex och en släthårig sötnos. Kyss

Fjordell
2

Kan dessutom konstatera att det är Vincent som är pappan då jag skymtat ett antal hooded och någon bareback. Glad

bankfack
0

Jättefina ungar!

Fundering: iom att du fick så mycket teckning på ungarna bör mamman även ha haft en del tecknat bakom sig? Jag har aldrig själv fött upp tecknat men det är vad jag förstått av bekanta som bakat hooded. Det är väl fortfarande möjligt att det är en annan hane om du har någon med mycket tecknat bakom sig?

Fjordell
0

Det är definitivt möjligt, men då ska det vara väldigt långt tillbaka i Olivers släkt, då vad jag sett har det enbart varit self och eubk i hans stamtavla. Men ska försöka forska fram lite mer. Men det känns som att Vincent är den mest troliga, speciellt då han är mycket mer intresserad av allt, inklusive damerna. Oliver ligger mest och slappar. Men som sagt, ska försöka få fram lite mer om Olivers släkt, men jag är ändå övertygad om att Vince är pappan. :)

Lamina
0

Rosa korvar, vill ha! När dom blir lite större alltså. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

bankfack
3

Man ska lita på känslan, ja.

[Glimmersråttor]
0

Mamman är eubk, ena hanen är eubk och den andra hanen är bareback om jag har förstått det hela rätt.

2 eubk kan också få hooded och bareback, så teckningsmässigt sett så kan båda hanarna vara pappa till kullen.

Fjordell
4

Ja, jag har inte så stor koll på genetik, hur det funkar osv, så du har säkert rätt. Men som sagt, jag anade att Vince var pappan redan innan bebbarna kom, eftersom han är så mycket mer intresserad av damerna, medan Oliver inte bryr sig alltför mycket. :) Hur som helst är båda hanarna underbara individer, om än lite väl unga.

Fjordell
3

Får ju inte glömma att lägga upp den här bilden på 3 sötrumpor!

bankfack
0

Jag känner att jag kanske borde förtydliga vad jag menade ovan - att jo, man kan ju få känslan av vilken hane det är (jag har haft en hona från en tjuvparning och senare träffat de eventuella fäderna, och blev väldigt säker via känsla vem jag skulle tro var far). Jag har haft honom som utgångspunkt när jag senare tog en kull på henne och informerat köparna om vad som kan finnas bakom, men även berättat om de andra hanarna och deras för och nackdelar, och att de eventuellt kan vara pappa.

Så så länge man är öppen med att man aldrig lär få reda på vem som är pappa till kullen (om inte en hane är en omöjlig färg med tanke på ungarna tex) är ju allt prima. Förutom skammen som alltid följer med en tjuvparning då.

Fjordell
2

Kan admin ta bort inlägg #4 och alla andra inlägg som inte har bilder i sig? :) Jag vill ha en ren bildtråd.

Sathalie
2

Fy vad sugen man blir ! åh <3

123fyra
1

alltså gud :'D

Fjordell
1

Här har vi en lite ljusare rexad hona, troligen eubk. Jag hoppas hon är mink. Kyss 2 dygn gammal.

Fjordell
1

Här har vi de 4 som inte är hooded. Två av dem är mörka, medan de andra två är lite ljusare, kanske lite svårt att se på bild, men man ser ganska stor skillnad i verkligheten. Glad 2 av varje kön har jag för mig. (Har inte full koll)

Fjordell
1

Beklagar verkligen för mobilbilderna… Men här är hela kullen iallafall! Jag ska ta och försöka könsbestämma och fota allesammans ordentligt imorgon. Glad

Zizza
0

Sötkorvar! :) längtar tills man får träffa dem! När tar du emot besökare? (menar förstås när det fått päls och öppnat ögonen/öronen)

Mvh. Sanne & Djuren

Fjordell
1

Det kan vi nog ordna när som helst egentligen. Jag kan ju höra av mig när de börjat öppna ögonen och är ännu sötare! Glad

Zizza
0

Härligt! :D

Mvh. Sanne & Djuren

Fjordell
1

Nu har småttingarna blivit drygt 4 dygn gamla. Det är 5 honor och 5 hanar, helt perfekt fördelning alltså. Glad 4 släthåriga och 6 rexade.

Fjordell
1

1. Hane - Black hooded, släthårig, dumbo.

Fjordell
1

2. Hona - Black hooded, rex, dumbo.

Fjordell
1

3. Hona - Black hooded, rex, dumbo.

Fjordell
1

4. Hona - Black hooded, rex, dumbo.

Fjordell
1

5. Hane - Black hooded, rex, dumbo.

Fjordell
1

6. Hane - Mink hooded, släthårig, dumbo.

Fjordell
1

7. Hane - Black eubk, släthårig, dumbo.

Fjordell
1

8. Hona - Black eubk, rex, dumbo.

Fjordell
1

9. Hane - Mink eubk, släthårig, dumbo.

Fjordell
1

10. Hona - Mink eubk, rex, dumbo.

Cederin
0

Gud vilka små sötisar! Kyss Kommer du att behålla dem?

Medarbetare på Naglar och Hår

Fjordell
0

#33 Jadu, jag är som redan lite smått kär i allihopa. Kyss Men jag kommer inte att behålla dem, kanske en, eller max två, det får vi allt se. Glad

Cederin
0

Ja jag förstår det Skrattande Fina färger och teckningar tycker jag du har fått fram! Blev extra kär i mink eubk dumbo! Låter helt bedårandeKyss

Medarbetare på Naglar och Hår

Lamina
0

Klara att flytta lagom till att jag själv flyttar. Oj oj… Förvånad

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lilith
1

Gud vilka sötisar! Sedan ska jag erkänna att mitt hjärta började klämta lite extra för hona 10. :P
Är så galet kär i färgen mink.

123fyra
0

7 och 9 ååh kär!

Fjordell
1

#35  Ja, jag är själv ganska förtjust i minkar, och att det kom några såna gjorde mig sååå glad!

#36 Hihi, ja precis! Kanske är det någon unge som bara ropar efter dig, who knows. Oskyldig

#37 Eller huuuur, jag har som också blivit lite småförtjust!

#38 De är verkligen underbara. Glad

Zizza
0

åh vilken fin mix du har fått :)

Mvh. Sanne & Djuren

123fyra
0

när är dom leveransklara dåå? :)

[Emma--]
1

Ojojoj. Jag ska nog hålla mig borta från den här tråden :P dumbo..och rex och nära luleå. Å hooded. Jag ska ha råttpaus men lär ju bli bebissjuk!

Fjordell
2

Nu är Aili glad! Hon och ungarna fått flytta till en större bur idag, så jag passade på att ta en bild på världens duktigaste lilla mamma. Kyss

Fjordell
2

Barnen idag! Redan 5 dygn gamla. Kyss

Lamina
0

Ska du göra en säljestråd snart? Oskyldig

//Lamina

Fjordell
1

#45 Haha! Snaaart så Flört Nu är de sådär sammetslena och übersöta! Ska åtminstone ta lite nya bilder på dem idag :)

Fjordell
1

Bebisarna idag! 9 dygn gamla Kyss

Upptäckte förresten att en av hanarna har bytt kön och blivit en hona, så det är faktiskt 6 honor och 4 hanar. Skäms

Fjordell
0

Hanarna :)

Tre släta och en rexad.

Fjordell
0

Och så har vi förstås en hög med honor, varav 5 är rexade och en enda är slät :)

Fjordell
7

Och jag bara måste lägga upp den här sötbilden på flickorna! Alltså aaah Kyss

Lamina
0

Nämen, det är ju blå småttingar du har där! Kyss

//Lamina

Fjordell
0

#51 Jag satt och funderade på det, att de ser lite blå ut. Jag var stensäker tills alldeles nyss på att det var minkar jag fått :D

ceccie
0

Oj vad söta. Farligt o titta på bebbar

Zizza
0

Åh så fina! :) snart måste vi planera in en träff med bebisarna tycker ja! :)

Mvh. Sanne & Djuren

Grodan
1

Grattis till dumbokullen! Kyss Skönt att allt gick bra.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Kalli
1

Kommer nog och kidnappar två stycken när jag åker uppöver, helt okey va. Flört

m0chicakez
3

Är förälskad(som vanligt :$ hehe xD)

Det är så underbart roligt att vara inne på bebistrådarna, eller råttorifokus överhuvudtaget! Det får mig att tänka: "Jo, det här är allvar, jag kommer ta hand om mina små när jag väl får dem"

Det hade nog varit helt annorlunda om jag inte blivit medlem här, för att kolla i trådarna och prata med er som vet… Ja, det gör mig så glad och får mig att längta ännu mer^^

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

Fjordell
0

De är alldeles underbara allihopa! Kyss

#54 En vän till mig ska komma och kolla på honorna nångång under nästa vecka, har du/ni möjlighet att komma nångång under nästa vecka ni också? De lär ju öppna ögonen när som helst nu :)

Fjordell
1

Jag kan förresten ganska glatt meddela att jag kommer att behålla den här lilla tjejen, jag har varit djupt förälskad i henne från början, och trots att jag sa till mig själv att jag bara skulle behålla en hane, så kommer hon att stanna här. Kyss

Lamina
0

Men fjordell, du vet väl att det är förbjudet med säljsnack i bebistrådar? Oskyldig

Det sagt, jag vill också ha en flicka! Förvånad

//Lamina

Fjordell
2

#60 Inget säljsnack här inte Flört Alla tio ska ju stanna här med mig, FOREVEEEER! Kyss

Eller ja, drömma får man ju Skrattande

Fjordell
1

Alltså åååh, hur söt får man vara?! Äh, nu ska jag sluta sockra på med den lilla blå, men hon var den enda som såg ut att vilja modella för mig idag. Ska fortsätta sitta här och mysa med mor och ungar nu. Kyss

Jessicahagstrom94
0

alldeles för söta! och att dom är dumbo gör dom bara ännu sötare :D önskar att jag fick ha två råttor här hemma..

Grodan
0

Vad har bebbsen för stamtavla?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

dundeer
0

Åh så söta!! :D Har Linnea bestämt vilken hon ska ha? ^^

Fjordell
1

#64 De har tyvärr ingen stamtavla. Jag har dock koll på vad som finns i släkten hos båda föräldrarna. Det jag inte vet till 100% är vilka färger de bär på, då de inblandade råttor enbart är avlade efter hälsa och temperament, så färg och teckning har inte haft någon som helst betydelse.

#65 Visst är de? Helt sjukligt söta småttingar! Nix, hon ska komma och hälsa på oss till veckan Glad

Elinisa
0

Hjälp, vilken liten sötnos! Men var är resten av fotona? ;-)

Erika89
1

Sötkorvar!!

Lancia
0

Meeer bilder!

Fjordell
0

Det kommer fler bilder senare ikväll! Jag fotade dem en och en igår, men såg att de flesta öppnat ögonen nu så tänkte fota om bilderna nu ikväll. Skrattande

m0chicakez
0

Okej :D

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

Fjordell
2

Från och med 2 veckors ålder kan ni fortsätta följa kullen här: http://rattor.ifokus.se/discussions/4fef743888f472477b016e67-black-and-blue-kullen Glad