Ailis bebisar
Jättefina ungar!
Fundering: iom att du fick så mycket teckning på ungarna bör mamman även ha haft en del tecknat bakom sig? Jag har aldrig själv fött upp tecknat men det är vad jag förstått av bekanta som bakat hooded. Det är väl fortfarande möjligt att det är en annan hane om du har någon med mycket tecknat bakom sig?
Det är definitivt möjligt, men då ska det vara väldigt långt tillbaka i Olivers släkt, då vad jag sett har det enbart varit self och eubk i hans stamtavla. Men ska försöka forska fram lite mer. Men det känns som att Vincent är den mest troliga, speciellt då han är mycket mer intresserad av allt, inklusive damerna. Oliver ligger mest och slappar. Men som sagt, ska försöka få fram lite mer om Olivers släkt, men jag är ändå övertygad om att Vince är pappan. :)
Rosa korvar, vill ha! När dom blir lite större alltså. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Man ska lita på känslan, ja.
Mamman är eubk, ena hanen är eubk och den andra hanen är bareback om jag har förstått det hela rätt.
2 eubk kan också få hooded och bareback, så teckningsmässigt sett så kan båda hanarna vara pappa till kullen.
Ja, jag har inte så stor koll på genetik, hur det funkar osv, så du har säkert rätt. Men som sagt, jag anade att Vince var pappan redan innan bebbarna kom, eftersom han är så mycket mer intresserad av damerna, medan Oliver inte bryr sig alltför mycket. :) Hur som helst är båda hanarna underbara individer, om än lite väl unga.
Jag känner att jag kanske borde förtydliga vad jag menade ovan - att jo, man kan ju få känslan av vilken hane det är (jag har haft en hona från en tjuvparning och senare träffat de eventuella fäderna, och blev väldigt säker via känsla vem jag skulle tro var far). Jag har haft honom som utgångspunkt när jag senare tog en kull på henne och informerat köparna om vad som kan finnas bakom, men även berättat om de andra hanarna och deras för och nackdelar, och att de eventuellt kan vara pappa.
Så så länge man är öppen med att man aldrig lär få reda på vem som är pappa till kullen (om inte en hane är en omöjlig färg med tanke på ungarna tex) är ju allt prima. Förutom skammen som alltid följer med en tjuvparning då.
Kan admin ta bort inlägg #4 och alla andra inlägg som inte har bilder i sig? :) Jag vill ha en ren bildtråd.
Fy vad sugen man blir ! åh <3
alltså gud :'D
Sötkorvar! :) längtar tills man får träffa dem! När tar du emot besökare? (menar förstås när det fått päls och öppnat ögonen/öronen)
Mvh. Sanne & Djuren
Det kan vi nog ordna när som helst egentligen. Jag kan ju höra av mig när de börjat öppna ögonen och är ännu sötare! 
Härligt! :D
Mvh. Sanne & Djuren
#33 Jadu, jag är som redan lite smått kär i allihopa.
Men jag kommer inte att behålla dem, kanske en, eller max två, det får vi allt se. 
Klara att flytta lagom till att jag själv flyttar. Oj oj… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Gud vilka sötisar! Sedan ska jag erkänna att mitt hjärta började klämta lite extra för hona 10. :P
Är så galet kär i färgen mink.
7 och 9 ååh kär!
#35 Ja, jag är själv ganska förtjust i minkar, och att det kom några såna gjorde mig sååå glad!
#36 Hihi, ja precis! Kanske är det någon unge som bara ropar efter dig, who knows. 
#37 Eller huuuur, jag har som också blivit lite småförtjust!
#38 De är verkligen underbara. 
åh vilken fin mix du har fått :)
Mvh. Sanne & Djuren
när är dom leveransklara dåå? :)
Ojojoj. Jag ska nog hålla mig borta från den här tråden :P dumbo..och rex och nära luleå. Å hooded. Jag ska ha råttpaus men lär ju bli bebissjuk!
Ska du göra en säljestråd snart? 
//Lamina
#45 Haha! Snaaart så
Nu är de sådär sammetslena och übersöta! Ska åtminstone ta lite nya bilder på dem idag :)
Nämen, det är ju blå småttingar du har där! 
//Lamina
#51 Jag satt och funderade på det, att de ser lite blå ut. Jag var stensäker tills alldeles nyss på att det var minkar jag fått :D
Oj vad söta. Farligt o titta på bebbar
Åh så fina! :) snart måste vi planera in en träff med bebisarna tycker ja! :)
Mvh. Sanne & Djuren
Grattis till dumbokullen!
Skönt att allt gick bra.
Kommer nog och kidnappar två stycken när jag åker uppöver, helt okey va. 
Är förälskad(som vanligt :$ hehe xD)
Det är så underbart roligt att vara inne på bebistrådarna, eller råttorifokus överhuvudtaget! Det får mig att tänka: "Jo, det här är allvar, jag kommer ta hand om mina små när jag väl får dem"
Det hade nog varit helt annorlunda om jag inte blivit medlem här, för att kolla i trådarna och prata med er som vet… Ja, det gör mig så glad och får mig att längta ännu mer^^
Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis
Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger
De är alldeles underbara allihopa! 
#54 En vän till mig ska komma och kolla på honorna nångång under nästa vecka, har du/ni möjlighet att komma nångång under nästa vecka ni också? De lär ju öppna ögonen när som helst nu :)
Men fjordell, du vet väl att det är förbjudet med säljsnack i bebistrådar? 
Det sagt, jag vill också ha en flicka! 
//Lamina
#60 Inget säljsnack här inte
Alla tio ska ju stanna här med mig, FOREVEEEER! 
Eller ja, drömma får man ju 
alldeles för söta! och att dom är dumbo gör dom bara ännu sötare :D önskar att jag fick ha två råttor här hemma..
Vad har bebbsen för stamtavla?
Åh så söta!! :D Har Linnea bestämt vilken hon ska ha? ^^
#64 De har tyvärr ingen stamtavla. Jag har dock koll på vad som finns i släkten hos båda föräldrarna. Det jag inte vet till 100% är vilka färger de bär på, då de inblandade råttor enbart är avlade efter hälsa och temperament, så färg och teckning har inte haft någon som helst betydelse.
#65 Visst är de? Helt sjukligt söta småttingar! Nix, hon ska komma och hälsa på oss till veckan 
Hjälp, vilken liten sötnos! Men var är resten av fotona? ;-)
Sötkorvar!!

Meeer bilder!
Det kommer fler bilder senare ikväll! Jag fotade dem en och en igår, men såg att de flesta öppnat ögonen nu så tänkte fota om bilderna nu ikväll. 
Okej :D
Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis
Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger
Från och med 2 veckors ålder kan ni fortsätta följa kullen här: http://rattor.ifokus.se/discussions/4fef743888f472477b016e67-black-and-blue-kullen