Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2951 ggr
Bojja
0

Jenny bur

Hej!

Jag var till en djuraffär idag och kollade på burar. dom som jobbade där rekomenderade en Jenny bur, men dom hade ingen monterad. Jag fick se bild på den och så men jag undrar om det är någon här som har en sån bur? är den praktisk?, lätt att göra rent? nöjd? prisvärd? osv. berätta gärna lite :D

Fjordell
1

Jag har kvar min Jennybur, som just nu bara används som extrabur. Jag tycker den är billig och bra. Dock ganska svår att komma åt i eftersom luckorna är lite för små för min smak. Finns bara en större lucka, och den sitter i taket på buren… Men den är definitivt prisvärd! :)

Lancia
0

Är dom verkligen så billiga? Jag har för mig att dom kostar en hel del, runt 2000:-, och även på andrahandsmarknaden kan dom dra iväg i pris. (Och därmed inte alls prisvärda)

Luckorna på sidorna är alldeles för små, den i taket är guld värd.

Susanna_w
0

När jag Har kikat på Jenny Har dom legat på 1300-1800kr

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Fjordell
1

Det lät lite väl dyrt… Jag köpte min för omkring 800 kr på zooplus.dk :)

deeremf
1

köpte ett begagnat ett för 200 kr, jättebra

Bojja
0

På den djursffären jag var på konstade den 2200:-. Det är du ganska mkt pengar det var därför jag undrade om den var prisvärd, vill inte lägga ut de pengarna i onödan ^^

Jag har varit inne flera gånger på zoopuls.dk och kollat för en jenny bur där kostar 800 men jag fattar inte om priset visar i svenska eller danska kronor?

Är det så att man inte kan få ut råttorna ur sidoluckorna, så att man måste använda takluckan hela tiden?

Bojja
0

hur lång tid tog det att få buren från zooplus.dk? (glömde fråga) :))

Lancia
0

Det går att använda sidoluckorna, det är väl främst vid städning, eller om man inte har speciellt samarbetsvilliga råttor, som luckorna är jobbiga.

Om man inte kan välja valuta på zooplus är det antagligen danska kronor, men jag är inte säker.

Bojja
0

okej men den är inte så lite så att en vuxen råtta inte kommer ignom?

Fridborg
0

Ja köp inte en Jenny på djuraffär, det kan ju vara nån här inne som har en geganad h*n vill bli av med.

Jag har en furet tower, vilket pretty much är två Jenny på varandra, jag gillar det i varje fall! Burluckan på sidan e så stor att hela jag kan krypa in när jag städar, men inte för stor så man har koll när man ska öppna den :) Hoppas de är så på Jennysarna också!

Lancia
0

Jodå en vuxen råtta kommer igenom utan problem, det är när man ska in med sina armar och härja där inne som det blir trångt. Länge sedan jag hade en Jennybur nu, men luckorna på sidoprna uppskattar jag till ca 15x15 cm. Dessutom är dom små luckorna inte många, 1-2 st om jag minns rätt, vilket är väldigt lite för att vara på sidorna på en bur. En lucka på varje långsida dvs.

Luckan i taket är betydligt större, men mindre än en Furret Tower-lucka.

En tower är inte i princip på Jennys på varandra, utan den är två Furret XL på varandra. En Jenny är rektangulär, medan Furret är i princip kvadratisk och bara har stora luckor. Furret går dessutom att fälla ihop (alla sidor kan separeras enkelt från varandra, en Jenny kan inte fällas ihop)

Jag hade aldrig köpt en Jenny på djuraffär. Hade lagt max en femhundring på den buren, och i så fall fixat egna luckor på framsidan, hade det blivit en bra bur!

Fridborg
0

#11 Ah, tyckte de va så lika. E int helt 100 på burar :)

Lancia
0

#12, man luras av att båda burarna ofta har snarlika färger på burbottnarna, + att många lägger upp bilder på helt fel bur och kallar den för "Jenny", så man blir förvirrad när man bildgooglar. ;)