Exner?
Någon som har erfarenhet av detta lusmedel? Jag hade fått Stronghold gratis men husse råkade hälla ut hela pipetten på en enda råtta och hela min djurbudget för denna månad gick åt kattens operation.
Nu vägrar han betala ny Stronghold eftersom det är så dyrt och för att han beställt hem Exner och påstår att det ska vara minst lika bra, är det någon som kan säga något bra/dåligt om det?

Har inte använt exner som medel men förstår inte hur det ska kunna döda löss och skabb: Det innehåller bara: vatten, fett, proteiner och socker monohydrate + aska. Alltså inga verksamma ämnen till att ta död på ohyra.
Förutom att behandla djuret så måste bur och allt saneras.
#1 Enligt honom ska det täppa till luftvägarna och kväva lössen.
Och om jag använder Stronghold, behöver man sanera buren också eller räcker det med att de har det i blodet?
#3 med stronghold behöver man inte städa buren men de kan kännas bra att bara göra en vanlig städning. Vissa gillar att slänga sina textiler oxå men de behövs inte men om man vill kan man ju tvätta dem med kokande vatten =)
There's no such thing as failures, only early attempts at success =)
Vi testade Exner på vår hamster för ett bra tag sedan, det funkade inte alls.
#3 Som Nomad säger behöver man inte göra det då Stronghold är långvarande (haha kommer inte på rätt ord just nu).. Våran vet sa också att löss (om det nu är det som rådisarna behandlas för) sitter bara på djuret, de sätter sig inte på inredningen.
#5 Aj då :/
Jag har ordnat så att de nya killarna får bo hemma hos min mamma tills det är lusfritt här, dessvärre kan inte Katoz och Sandwich uppfödare (förlåt, jag har glömt vad hon hette) ha dom hemma mer.
Vad menar han med att Stronghold är dyrt!? Kostar bara nån hundring för en förpackning.
#7 självklart kan jag hålla han hemma. Men då kommer du ju inte få hem honom förrens jag kommer hem från Tanzania :/
Katoz

#2 Det är ju bra att Exner tar död på lössen. Men äggen då? ska han spruta råttorna varje dag då för att undvika att dom nya lössen som kläcks kläcker mera ägg? Får det inte riktigt att gå ihop
Det måste innebär så mycket mer jobb för att inte tala om den stress man utsätter råttorna för eftersom dom måste duscha varje dag. Men han kanske inte har tänkt så långt?
#9 Det vore tacksamt, men jag försöker lösa det bättre, jag har pratat med min mamma som ev kan ha dem hos henne (hon bor ett par hundra ifrån mig och har typ sagt ja
#ja hans idé är att spruta ner dom i två veckor verkar det som.