Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 495 ggr
:holmgreen:
0

Champagne bebisar

Jag är lite fundersam över min lilla flickas färg. Hon kommer från gin´s andra kull och där trodde dem att hon var champagne eller något liknande, alltså var de inte helt säkra. PEW är uteslutet nu i alla fall då jag börjar se en liten ljus "pointer" på hennes nos.

Då är frågan, hur ser champagne bebisar ut? Hur utvecklas färgen över råttan?

Jag kan såklart lägga upp en bild på lilla Vitani, men då måsta jag lyckas få en bra bild där man ser vad jag menar också xD

0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kamera är sönder så jag har bara mobilkameran, men här är en bild på henne

Fridborg
0

Till er kunniga (testar mina kunskaper här och det vore kul att veta efterosm jag snart ska ha en kille från Gin´s andra kull): Är hon inte himi? Läste i en annan tråd att det kan komma himisar från svart?

Och är hon det kommer väl pointern med tiden bli skarpare? :)

[Glimmersråttor]
0

Hon är en himalayan.

Kroppen är vit och himalayan får pointer på nosen och vid svansroten.

Himalayan får mindre och svagare pointer än en siamese och en siamese är beigeaktig på kroppen.

Genen är recessiv.

0

Yes, tänkte väl det, tack!

Lamina
0

Hon är som sagt var himalyan, troligen med svart pointer då alla andra ungar också var svarta.

Nästan samma fråga har tagits upp om hennes syster: Färg på point?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Glimmersråttor]
0

Svart färg = seal point på himalayan och siameser.

Himalaya (chc) och Siamese (chch) genen bleker svart till brun/mörkbrun istället.

Lamina
0

Ja just det! Sorry, glömde det. Tycker det är ganska dumt att det heter seal point egentligen, men det låter iaf fint. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

0

Aha, då förstår jag, varje dag lär man sig nåt nytt om dessa små :P

Hennes pointer är ju så ljus fortfarande så jag blev lite fundersam..