hej alla råttvänner.
Jag tänkte presentera mig. Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga detta inlägg. :-). JAg är i alla fall 36 år. Har haft råtta sen 94.abbans kingston . Första kullen 95. Belive me in kullen. Reg i srs. Var aktiv i råttmanland . Har haft reg uppf celias, lade ner 2002 pga sjukdom. 2003 köpte jag min första dumbo, batman black eurbk. Tyvärr blev han bara 12 mån. Har haft lite otur med avels matrialet. Har avslutat en linje pga dominans problem, men nästan alla blev 3 år. Tog paus igen. Har nu börjat bygga upp en linje i champange o amber. Stammfadern är min lucas, pew, han har alla egenskaper jag sökt. Nackdelen är att han är ifrån zoobutik. Men han har alla egenskaper som jag söker hos en ledar hane, så jag är nöjd med honom. Enda nackdel som jag kan komma på, är att han är zoo råtta. Stammodern heter hedvig. Hon är en blek champange hooded. Hon är köpt i ludvika, en dalkulla som blivit rumpmas, hon är som en virrvel vind här hemma. Lukas och hedvig har 3 barn här hos mig. Vilde s.pew. Hilda chhooded mm. Och hillevi amber hooded. 4 bröder hamnade som sällskaps pöjkar i norge. Dom har lika bra temprament som mina 3. Hillevi har blivit mamma till en kull för 4 veckor sedan. Även där hamnar några i norge. Fast hos en grann familj. Jag kommer och utvädera den här kullen. Och om allt går bra så kommer jag att avla vidare på den här linjen nästa år. Jag kommer dock hädanefter bara ta in djur med dok härstamning i linjen. Mina planer för framtiden är att ställa ut dom bebbar som jag behållt. Jag vill veta vad som ska förbättras i färg och typ. Det här är ett 5års procekt att få fram en sund linje av champange, amber och black. Jag har vart inne på hooded, men det får bli ett sidoproject. Jag vill få fram self djur . En dröm skulle vara o få fram en bra eurbk . Så det är kanske det som jag ska satsa på!. Just nu är pirorieteringen sunda och långlivade tamråttor. Det här var lite om mig själv.
Hej!
Kul att du pressenterar dej.
Lycka till med ditt projekt!
#1# ja jag tänkte sluta gömma mig bakom ett namn. Kliva ut ur garderoben
Ja, välkommen ut!! 
Tackar kliver ut ur garderoben och in i råttvärlden.
Jag har även bestämt mig för att inte köpa fler zoo råttor. Det enda jag ska köpa är mat och tillbehör.