nezumimi
Jag är ju då en anime nörd så det skriker om det och som många andra anime nördar älskar jag kattöron och svans, bjällror och fluff fluff. Men det har blivit lite för.. mja.. För att inte låta allt för hipster. För mainstream.
Folk tar skitfula öron och svansar och slår på sig dig och kallas sig nekomimis. Det stör mig.
Så nu funderar jag på om jag ska gå steget längre. Nezumimis? Alltså.. Precis som dom andra med kattöron, svans m.m. funderar jag på att skaffa råttöron och svans. I have contacts!
Hittat latex öron som ser rätt verkliga ut, kostar dock 700 kr och jag får färglägga dem själv. Svansen vet jag inte då jag inte kollat vad det skulle kosta att göra en. Jag tror latex är det bästa därmed.
Tror ni det skulle vara en tuff grej?

nästan som en furry då ;)
svansen blir nog allra bäst gjord i ett grövre tyg, det håller bättre än latex ifall ngn bestämmer sej för att dra i den -_-'
You can't spell Bitchy without Itchy
hehe jag känner som dig när de gäller mainstreem och saker som alla plötsligt ska ha "bara för att", blir tokirriterad på detta mode som är nu med 50tal. Jag vet många som klär sig som pinuppor som inte alls gillar den livsstilen men gör de nu mest för de är mode och inne.
många börjar helt plötsligt åka runt i jänkare och på div rackabillyjippon som bara nått år innan satt och snackade skit om sådana. Sjukt irriterande när man själv är de i blodet och plötsligt så kommer massa wannabekopior, de är ju så mycket mer i grunden än utseende
Men klart du ska go for it, du är ju de i kropp och själ så då är de ju värt att lägga extra pengar på det också för att få de bästa och mest verkliga grejerna. Göra det mer fullbordat eller vad man ska säga
#1 snudd på kanske. Jag tycker bara det är sjuktsött. Ingen fursuit än så länge ;P
#2 Jo jag känner igen de där mycket väl. De människorna brukar även tendera till att bli mycket irriterade när man förklarar för dem att frisyren de har är till för att städa för att bibehålla friysren och undslippa damm. (Tänker främst på den med bandana runt skallen, knöten i fram).
Jag stör mig på att det är ju inte heller sådan musik dom lyssnar på utan någon slags alternativ. Så jag vet mycket väl vad du menar även om jag inte själv är raggare men känner. Själv är jag neogoth och stör mig på folks förutfattade meningar om det utan att ha ett uns om vad tussan de e.
Råttöronen tycker jag mest är roligt att ha på konvent för att sticka ut, sedan finns det en råttkaraktär från någon anime som jag kan cosplaya med stil då. Ska bara leta reda på den XD
#1 snudd på kanske. Jag tycker bara det är sjuktsött. Ingen fursuit än så länge ;P
#2 Jo jag känner igen de där mycket väl. De människorna brukar även tendera till att bli mycket irriterade när man förklarar för dem att frisyren de har är till för att städa för att bibehålla friysren och undslippa damm. (Tänker främst på den med bandana runt skallen, knöten i fram).
Jag stör mig på att det är ju inte heller sådan musik dom lyssnar på utan någon slags alternativ. Så jag vet mycket väl vad du menar även om jag inte själv är raggare men känner. Själv är jag neogoth och stör mig på folks förutfattade meningar om det utan att ha ett uns om vad tussan de e.
Råttöronen tycker jag mest är roligt att ha på konvent för att sticka ut, sedan finns det en råttkaraktär från någon anime som jag kan cosplaya med stil då. Ska bara leta reda på den XD
Lätt! DO it!! :D
Jag skulle göra en furry men får gå ala mainstream i år på närcon så fy på mig ^^'
Om du kör med latex svans så blir det väl "äcklig svans på råtta" grejen, själv hade ja nog valt nått lurviggt typ kanske å trimmat ner, de har ju ändå hår på svansen.
Får se om jag kan hitta ett sorts korthårigt tyg som påminner mycket om den typiska stilen på råttsvansar. Det blir något slags framtida projekt dock. Öronen är från Kanada och kostar typ 700

#5 yay! fler furries ^_^
oja precis, då blir de liv i rutan, en klasskompis köpte en typisk "hemmafru städ klänning" hon stolt skulle spateera på i ekåsen men jag gillar henne inte ändå så höll käft 
musiken är ju en av de större störmomenten, de (eller de jag vet) sitter i jänkarna de lånar och lyssnar på bubbelpop eller techno.
De förutfattade meningarna är ju hemska, vad hände med insidan?
Tycker de är är häftigt med alla som har sin egna stil, visar sin passion, vågar tänja gränserna eller står för dem de är. Är sig själva helt enkelt, visar bara dom är starka individer 
Du får gärna visa bild sen, riktigt nyfiken på de där råttöronen ser ut. Finns de för dumbo och så också? Eller de kanske blir mer musaktigt i utseende?
går ju köra latexsvans och sen om man pillrar lite så sticka in lite sträva strån i svansen. Typ sånna lite genomskinliga tunnare plaststrån som tex nallar och de har. (Dyker upp massa ideer i skallen)
#7 haha som dagt är ja ingen furry ännu XD ;) Du finns möjligen inte på fursuiters på bdb?

#9 inte jag heller…och ja ;)
Min polare är furry. Han försöker med en fursuit. De verkar rätt kul å göra.
#8 Jo ungefär så.
http://www.northfur.ca/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=429 detta är öronen och man kan ju välja att installera dem lägre på diademet. Men vet inte hur dumbo det blir för det.
Oh dont even get me started about this. Det finns inom alla genrer. Små wannabee emo/metal barn som tror att vi lyssnar på musiken dygnetrunt jättehögt med halvt sprängda högtalare, går runt i läderkläder och hundhalsband och kedjor och skär oss i armarna. Som tar ett hål i läppen för att dom ska vara coola och udda. Sminkar sig som Alice Cooper och tror att vi alla ser ut så normalt.. Mitt utseende är väl kanske lite udda med mina piercingar överallt. Men det är inte pga min musiksmak. Det är mest pga mitt jobb och att jag älskar kroppsmodefikationer etc. Jag har 4 i läpparna (3 i nedre, 1 i övre (haft två), klär mig normalt/bekvämt förutom vid typ festivaler eller liknande. Skär mig inte i armarna och lyssnar på buller for my valentine heller för den delen. Sen knaprar jag inte en massa piller och ränner ut och in på psyk för att ingen förstår "smärtan i min själ" tjaffset. Jobbat som tatuerare/piercare i 11 år… Proffesionellt sen 18år. Hatar när folk säger sig vara piercare och tatuerare utan utbildningar. För det slutar med att jag får rätta till andras misstag. Mja det var 2 saker jag stör mig på. Finns miljoner andra med. haha näe jag är inte bitter….inte all
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
#11 det är jättekul ^^ Och jag har ju inte ens kommit någon vart direkt :P
#12 jo jag känner igen det där. Har sjävl piercings men inget jätte. Har industrial och ringar i öronen samt en i näsan. Lite lagom för mig även om jag vill ha fler i öronen och någon gång när jag har råd en tatuering. Men det för mig är för det är snyggt. Inget speciellt med stilen.
Stör mig på sådant folk. Specielt om jag råkar säga att jag är gothare för då får jag höra att jag är vampwannabe, cutar handleder, lyssnar på him och chemical romance m.m. att jag har cape och tycker livet suger.
Nja, snarare så här. Jag föredrar Edgar Allan Poe ja. Jag älskar skräck romantiken. MEN det är ju djup skit i jämförelse med allt annat.
Som jag försöker förklara för fellow metalheads - skräckromantik och neogoth handlar inte om att vara svart och svår. Det handlar om människan mot sig jsälv och mystiken. Lite som romantiken som handlar om människan mot naturen och mystiken. Det är mitt sätt att tänka och fundera som jag gillar, kläderna kommer från min musik smak och för att det är ju så förbannat läckert med neogoth kläder. =3