Hanarna också drabbade?
Har kollat killarna om de också har löss men har inte hittat några tecken, ska jag behandla dem också? De bor i en del av FT´n men av naturliga skäl har ju dom inte umgåtts med tjejerna som kryllar med löss och jag brukar sällan hantera dem direkt efter varandra eftersom de blir stressade av lukten.
Jag har likadant i min FT och jag avlussade allihop, medicinen räcker till asmånga råttor :)
#1 Ja det kanske är lika bra :) Jag får Stronghold gratis av en hunduppfödare jag känner, hur är doseringen? Bara en droppe i nacken på de små/alla och 2 på de stora eller en droppe på alla? :)
Och behöver jag städa om hela buren eller kommer lössen dö om det finns några i själva buren?
En droppe på nacken, beror på styrkan men jag behövde bara droppa en gång i nacken och vänta tills nästa gång. Dem dör om du doserar rätt :) (Du behöver inte städa buren speciellt för lössen)
#3 Ah okej, när e det dags för dosen efter? :)
Du måste behandla alla råttor. En droppe i nacken räcker, men på stora hanar kan man behöva 2.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#5 Okej, tack! :) Hur lång tid efter det ungefär kan man säga att de är lusfria? (rent allmänt, de är såklart lusfria när de inte har löss mer, men bara så jag vet)
#4 Minns inte nu men har för mig det är varanann eller var tredje vecka, du kan fråga veterinären
Nu minns jag inte, men har för mig att det tar 2-3 veckor för lusägg att kläckas. När dom nyckläckta lössen sen försöker suga blod så dör dom. Så en 2-3 veckor då. Men där kan jag minnas helt fel. Själv brukar jag räkna med en månad efter behandling eftersom det är så länge som stronghold räcker.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Får en nykomling om 2 veckor, är det lika bra att ta en droppe på honom direkt då också?
Skulle säga det ja, för säkerhets skull.
//Lamina
(Y)

Nee det tar 9 dagar för ett lusägg att kläckas, därför behandlar man efter 14 dagar igen vid behov för då har lusäcklen kläckts.
Qui dormit, non peccat