Vad sjutton!?
Fick precis ett sms av husse. Emma har löss!!! Har INGEN aning om vart de kommer ifrån eftersom ingen ny råtta flyttat dit sen flera månader tillbaka, han har BORRIS som burmaterial och inget nytt har tillkommit.
Ingen av de andra visar tecken på löss, men jag vet att man måste behandla alla ändå och det är ju inget problem så…
…problemet är att gammeltanten Seska förmodligen inte kommer orka med en resa till veterinären, kan man kanske väga henne hemma och ge vikten till vetten så hon får räkna ut medlet till henne? Och kommer Seska klara av en behandling när hon e så gammal och skröplig?
några andra djur därhemma som kan ha burit med sig det till råttorna om dom varit ute? Eller om man köper nått på djuraffärerna så kan det vara lätt hänt att få hem en massa löss,skabb etc :P
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
Kollade mina egna nu. Hela dom är också fulla. &%")&"€&!) Säger jag bara!

Löss kan ju ligga latent och inte bryta ut förrän immunförsvaret är nedsatt, eller vara spritt i små mängder bara. De kan ha haft löss i flera månader.
Be om stronghold bara, en droppe så är det klart. Inget krångel och det går fort.
Qui dormit, non peccat
#3 Det var det jag sa, men han ska alltid göra tvärt om allt jag säger och köpa nåt annat medel han hittat (inte Frontline).