Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 756 ggr
MyLittleHeart
0

Namnförslag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det står totalt stilla i mitt lilla huvud. Jag kommer inte på ett enda namn till nykomlingarna. 

hane1
Hooded- Cinnamon(?) huvud, Augoti rand, vit
hane2
black bareback

båda dumbosar, ska försöka få in bilder men svårt att få en vettig som inte är ett suddigt streck, en svans, en tass, öra eller jättenärbild på en nos Obestämd
en någolunda bild på den ena i alla fall. Den andre ska jag försöka få på också men de är galet lika bortsett från färg och teckning då

eskilpeskil
0

b1 och b2 xD humle och dumle xD

MyLittleHeart
0

Tack :D 
Ja inte för lika namn kanske, min sambo har toksvårt för namn, än mindre vem som är vem Skrattande

eskilpeskil
0

haha :D varsågod :D

Hallonblad
0

Eskil och Isak.

Han och Chewbacca.

Nougat och Laktris.

Tusse och Ketchup.

:) Fast de två sista är nog lite för mycket av ett internskämt för att någon annan än jag och Varghund ska anse de vara bra namn… Hm. Obestämd

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

mikeiko
3

#4 Ketchup och Punkt xD

Lurvas
0

Polarn och Pyret

Tango och foxtrott

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

MyLittleHeart
0

Åh riktigt bra namnförslag ju :D 
lite för bra nu fick jag många att välja mellan :)

Lurvas
0

Bikbok och CubusFlört

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

dyoxide
0

Mina två pojkar heter Lucifer (svart liten rex) och Frank/Trickster (Svart hooded) :) Frank/Trickster heter från början Trickster men när vi tog över honom från förra ägaren tyckte mamma att han borde heta Frank…

Virkan
0

Marvel, Cato, Peeta, Gale, Haymitch, Betee, Flavius…?

(nördar hungerspelen trilogin)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Virkan
0

Kom på fler namn!

Castor och Pollux? <3 Världens gulligaste namn :'D

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

MyLittleHeart
1

Ni är underbara, så många fina namn. 
Älskar detta forum när ens egna fantasi tryter eller har frågor :)

Fridborg
0

Jag har teman på mina djur. Alla mina råttor döps efter karaktärer från Star Trek. Jag väljer ut utseende/personlighet och försöker hitta en karaktär som jag asocierar den med :) Det blir mer personligt om du hittar någon bok/film/serie/vadsomhelst som du gillar :)

Mina honor heter Lynx och Leona (Men de är omplaceringar, men eftersom de är över året och har redan så vackra namn fick de fortsätta heta det :)) Sedan har jag Lal, Seven of Nine och Beverly.

Hanarna heter Paris och Lore, men jag har haft Q, Dax, Data och Picard. :)(Picard är nog den klockrenaste eftersom han var naken och Kpt Picard är flint :D )

xiideer
0

Chilli och Curry ;) Hade dock tänkt mig att mina skulle heta antingen Roy och Roger eller Chilli och Cayenne =)

Omie91
0

Herakles och Iphikles? :D (Iphikles är Herakles tvillingbror i grekisk mytologi)

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
Christopher Hitchens

hejaemma
1

Mille & Milo är rätt gulligt.

Men om jag hade haft en hane skulle han lätt hetat Pung-yo. Haha :)

MyLittleHeart
0

haha min förra flock döpte jag faktiskt alla efter sånna plastbilar (Camaro, Corvette, Viper etc) 
De jag vill hitta sånt klockrent namn, ska lägga upp bilder på dom ikväll tänkte jag så blir de enklare.  

#13 hahaha skrattade så tårarna sprutade när jag läste om din Pacard, måste verkligen vart  klockrent :D Vore kul att inreda buren med samma tema, typ hängmattor men de motivet på etc

Hallonblad
0

Tch. Star Wars beats Star Trek any day.

R2-D2 och C-3PO. Cool Vet inte hur många gånger jag föreslagit det till folk nu? Hoppas jag inte startat någon slags kult, bara…

Tomte och Troll. :)

Charlie och Sixten är också gulligt.

Fridborg
1

#18 Haha, åhnej, Star Trek äger! NASA har ju t.om erkänt att utan det så hade vissa framsteg aldrig gjorts ;)

MyLittleHeart
0

Bild på ena monstret

MyLittleHeart
0

och de andra monstret

MyLittleHeart
0

Låg och funderade hela natten på namn, att det ska vara så svårt. Här hemma råder lite star Wars hysteri Skäms
Men själv lutar de mer mot Star Trek i favvo. 
Men som namn, monster ett tänker jag lite på Chewbacca faktiskt haha, hårig, lite aggressionsproblem och sådär fulsöt. Men inte bestämt mig än riktigt. Blir tokig, att de ska vara så svårt

Hallonblad
0

#19 Bland inte in NASA i det hela. Star Wars är konst, konst! Star Trek är… jag vet inte vad, men rädd blir man i alla fall. Titta bara vad de har på sig! D;

#20-22 Dina monster är riktiga små underbarlingar. :D Tötisarna.

Chewbacca och Han, då? ;D

dyoxide
1

#21-22 Döp en till Monster! :D en av mina flickor heter Monster, passar perfekt på henne… Energin tar aldrig slut, dock gör maten det, hehehe…

MyLittleHeart
0

Haha ja Monster vore nått, men han är så lugn, genomsnäll och cool så skulle bli totalt tvärt om. Trots killen bara är 3-4 månader så beter han sig som en gammal gubbe. Fast vore ju lite kul kanske att då döpa han till nått som är tvärt om än vad han är.
Chewbacca och Monster, klingar ju bra :)

dyoxide
0

#25 Låter bra tycker jag också! Chewbacca… Du måste lära honom att låta kul också då ju!

MyLittleHeart
0

Ja de roliga är att han är rätt pratig av sig.
Trodde först de var för han är småförkyld men börjat insett nu att han helt enkelt bara gillar att föra lite konversationer, bästa är ju när man kommer med frukosten och han piper till av lycka och rusar fram, eller när man ska lyfta upp honom så knastrar han på så man tror ögonen ska flyga ur honom. Aldrig vart med om att en råtta gör så mycket ljud så ofta, brukar ju vara rätt tystlåtna av sig annars