Teckning / Färg ?
Honan till vänster har teckningen bareback iallafall… Färgen vet jag inte riktigt, kanske mink? Har du någon bättre bild? :)
Hm, ser ut som en varmare variant av mink. Jag håller på det, så får väl någon av experterna rätta mig om jag har fel. Har inte stenkoll på alla varianter. 
Den andra råttan ser ut som en hooded, och gissar på färgen chocolate agouti :)

Den vänstra ser ut att vara en mink barbeback, den högra en agouti hooded. Har den råttan färg på magen eller är det ett streck ner på magen?
Är det färg på magen så är hon en agouti hooded downunder
Qui dormit, non peccat
Ja hon har färg under magen, ett fyllt brunt V som går från halsen ner men bara till halva magen, om du förstår vad jag menar? :)
Bild på magen?
Mink bareback och agouti hooded är det iaf. Är hooden lite tecknad på magen som lite plupp är det bara hooded missmarked. Är det mycket tecknat på magen är det downunder.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#7 bild vore nog bra :)
Qui dormit, non peccat
#8 #9
Håller på att försöka få en bild hennes mage, men det är svårt! Men snart så! :)
#11 bara vanlig hooded är hon :-). Dock över tecknad, dvs mycket mer färg än vad standarden säger. Troligen har föräldrarna olika teckningar som knockade med varandra. Eubk brukar kunna bredda hooded t.ex.
Okej tack för hjälpen! :D
Förresten, är det bra eller dåligt? :)
Sällskap spelar det ingen roll. För utställning kan man få nedslag i standardklassen men inte i pet klassen. Inom avel spelar det roll om du vill få fram standard bra råttor. Då har man lite mer att tänka på.