Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 846 ggr
[Myraan]
0

Varför vibrerar hon?

Heej.

En av mina honor har ibland något konstigt för sig som jag oroar mig lite för. Hon är fyra månader gammal och löper. Och jag tror att det har med det att göra men jag frågar ändå.

Hon stannar ibland upp och börjar vibrera. Det varar bara i några sekunder men det ser konstigt ut. I övrigt är hon ju superpigg så jag misstänker att det har med att hon löper att göra. Jag har inte hört talas om att råttor kan vibrera när de löper så jag tänkte att det är nog lika bra att fråga. Låter det bekant?

Fridborg
0

Om hon lyfter skjärten när du kliar henne på ryggen och vibrerar med öronen löper hon definitivt :)

Ibland vibrerar mina när de myser och när de är rädda när jag tar med dom ut för första gångerna.

[Myraan]
0

Jag har aldrig sett att hon har vibrerat med öronen faktiskt, hon vibrerar med hela kroppen. Oftast är det när hon är utanför buren, men jag märker att hon är tillfredsställd så det har nog inte med rädsla att göra. Konstigt är det!

Fridborg
0

Har haft ett par st som också gjort det, ingen fara :)

hus-musen
0

Helt normalt, en del råttor mysryser i hel kroppen, och många honor vibrerar just när de löper. Ofta kan de knastra samtidigt när de är riktigt nöjda med livet.

Qui dormit, non peccat

[Myraan]
0

Åh, tack gud! Hehe :)

zickan
0

Är det honan från mig så är hennes mamma precis lika dan :-). Visar väldigt tydligt när hon löper med krökrygg, skutt, pip o vibrering. Hon är rätt tydlig på kroppspråket när man gosa också. Mycket plopp, knaster och mys rys(vibrering)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Myraan]
0

#6 Så söt. Nej, det är inte honan från dig. Men då kanske man får se lite vibreringar från henne också då :)