George (& Fred)
Tänkte skriva in en liten rad om George och hans numera bortgångna burkompis Fred
Gossarna är räddade av Djurskyddet i Skellefteå och flyttade hem till min särbo på nyårsafton 2010.
Trots en sämre start så är dessa två de absolut mysigaste råttor jag träffat, de får aldrig nog av att sitta på axeln eller vara ute och leka i soffan.
De har gett upphov till dansen "The Rat Tap" efter den lilla steppdans de utfört när kvällsmaten är på väg.
Tyvärr fölorade vi Fred strax innan jul och är nu på jakt efter två gossar som kan bli nytt sällskap till George.
George kör även med leken "Put that thing back where it came from or so help me" (guldstjärna till den som kan referensen ;-) ). Den innebär i korthet att Geogene brukar stoppa sig tillbaka i buren på egen hand när han får vara ute och busa med oss när vi sovit på golvet.
En sak som är extra viktig för George är att sängen är ordentligt bäddad. Detta är något han genomför med stor entusiasm varje kväll när han får nytt toalettpapper, maken till prydlig toapappershög har jag inte sett.
Det var lite om George (och Fred), jag får väl återkomma när han hittat på nya upptåg.
Åh, så sorgeligt med Fred :( Men den där George verkar som en riktig myskille! :)
Är de döpta efter Fred och George Weasley från Harry Potter (jag är en riktig HP nörd… bara så du vet :P) :D
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Självklart är det från Hsarry Potter, det var särbons systerson som kom med förslaget.
Det har dessutom fått fler namn från kända duos, Castor och Pollux samt Rosenkrantz och Guildenstern. Tyvärr kan jag aldrig hålla rätt på vem som fick vilket, jag får fråga särbon vid tillfälle.
Vilka roliga namn! Min lilla bebbe är döpt efter Koda i Björnbröder :)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Haha, vilken underbar personlighet George verkar ha ;)
Jag har två av mina tjejer som är döpta efter Arwen och Éowyn i LOTR! :P
Hoppas du inte tar detta på fel sätt >.<'
Men.. Vart det inte Fred som dog i Hp-böckerna med? >__>'
Btw.. Sött det där med toalett pappret ^^ Min största råtta vart för kräsen för toa papper och ville bara ha tyg =w='
Deviantart - Besök min deviantart, där jag brukar ha mina bilder
Nej då, jag har faktiskt tänkt detsamma ;-)
Nu måste jag nästan skaffa några tjejer på en gång så jag kan döpa en till Angelina.
låter trevligt ^^
Deviantart - Besök min deviantart, där jag brukar ha mina bilder
Det är med sogr i hjärtat måste berätta att vi förlorade vår George på kvällen den 7:e juni.
Han hade varit lite tungandad redan en vecka tidigare och vi åkte till veterinären som inte kunde se något uppenbart fel, lungor och hjärta lät bra.
På dagen den 7:e blev han lite sämre och vi ringde vetten och kom överens osm att sätta honom på antibiotika. På kvällen den 7:e så blev han snabbt dålig och kunde stundtals inte få luft varpå vi rusade till veterinären.
Hon såg hur dålig han var och hörde att lungorna lät jättedåliga och vi valde då att avsluta hans lidande. Veterinären erbjöd sig att obducera och vi fick ett samtal redan efter en halvtimme om att hon hittat en stor tumör i hans mage.