Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 313 ggr
MyLittleHeart
0

Träna bort bitskhet?

Fått hem två små omplaceringar som var i akut behov av nytt hem. Tanken var  att jag bara skulle ha den tillfälligt men jag föll pladask såklart *suck* 
Men så till grejen, den ena nyser väldans, jag hör inget rossel dock men jag fick dom i en låda med massa vanligt sågspån så funderar på om de är dammet? Finns de nått annat jag kan ge henne som underlättar/kryar på sig? 

Den andre är en liten djävul i bebisformat, vid första hälsningen så fick jag ett blodigt jack i fingret (ja varsegod för att jag räddade dig typ) inte så han högg snabbt utan verkligen höll kvar också. Inte vart med om att en så ung bits så pass redan. Går de träna tror ni eller är de kört?  
kan ju vara att han är superstressad också så jag vill inte måla djävulen på väggen än.

hus-musen
0

Jo visst kan det gå att träna, beroe ju helt på varför han bet. Kan ju varit pga stressen som du säger, isåfall lugnar han ner sig när han inser att du är snäll och trevlig människa och han får lugn och ro omkring sig.
Muta honom med godis när han kommer fram, bär runt honom nära kroppen eller släpp ut dem på ett ställe där du är enda tryggheten. Tex soffan, badkaret eller något där det inte finns så mycket att göra och det är lite läskigt.

Qui dormit, non peccat

MyLittleHeart
0

ska göra det :) 
nu sover dom så sött, tänkte de låta vara tills imorgon innan man presenterar sig lite försiktigt igen. Vår hall är ju väldigt tom och tråkig så den blir ju perfekt :)