Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 826 ggr
Dc & Louis
0

Akut omförflyttning!

Våra underbara råttor Dc och Louis behöver nu ett nytt hem.

Dc är en grå-vit dumboråtta, Louis är en svart-vit dumbo. Jag köpte dem av en uppfödare i november 2010, de var då ca tio veckor gamla. I början var de ganska vilda och busiga men efter mycket kärlek och omvårdad (kanske lite god mat med) så är de nu två gosiga och kärleksfulla råttor. De är bröder och är med varandra hela tiden, har aldrig riktigt bråkat men kvivats lite så som bröder gör. De älskar att vara ute och springa och leka med varandra och även med mig och min sambo. En annan kärlek de har är mat, de är riktiga godisgrisar! De har aldrig varit sjuka och är trots sin ålder pigga och friska.

Vi kan tyvärr inte ta hand om dom längre och vill inte bli tvungna att ta ett svårt beslut så nu undrar vi om det finns någon vänlig själ där ute som kan tänka sig att ta emot de här lite äldre, något runda men så underbara råttor. Dc och Louis finns just nu utanför Växjö.

Svarar gärna på frågor om det är något ni undrar..

hus-musen
1

Har ni läst våra Annonsregler?
Annonser som läggs ut på råttor.ifokus ska följa en speciell mall, jag länkar till denna:  http://rattor.ifokus.se/discussions/4d714bfab9cb46223305f7a4-annonsregler?discussions-1

Detta ska en säljes/omplaceringsannons innehålla;

• födelsedatum
  • färg, teckning o hårlag
  • kön
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
  • faderns namn, födelsedatum, vikt
  • moderns namn, födelsedatum, vikt
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
  • ort där råttan/råttorna finns
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
  • Om annonsen ska vara låst eller ej

Har du ej alla fakta så fyll endast i vet ej på dessa punkter. :)

Qui dormit, non peccat

Dc & Louis
0

Dc och Louis

Födelsedatum : Vet ej (men tror början av september 2010)
Färg, teckning o hårlag : Dc = Grå-vit, täckning o hårlag vet ej, Louis = Svart-vit täckning och hårlag vet ej
Kön : Hannar
Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) : Vet ej
Faderns namn, födelsedatum, vikt : Vet ej
Moderns namn, födelsedatum, vikt : Vet ej
Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning : Kan ej ta hand om dem längre, älskar dem men kan tyvärr inte ha dom längre.

Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc : De är bröder och har bara varit med varandra sedan jag fick dom, de är inte aggressiva mot varandra.
Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Inget pris, vill bara de ska få ett bra hem där de kan leva resten av deras liv.
Ort där råttan/råttorna finns : Utanför Växjö
Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) Misstandin@gmail.com

dyoxide
0

Finns det någon bild? Blir nyfiken på teckning etc :)

Dc & Louis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske inte den bästa bilden, men där ser man teckningen:)

Dc & Louis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild på Dc :)

zickan
0

snygga var dom iaf :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fridborg
0

Ja vältecknade :)

Tänkte höra, du skrev att de va från en uppfödare, kommer du ihåg vad denne heter, har du kontakt fortfarande? Isf kan man kanske via denne ta reda på föräldrar :)

dyoxide
0

Nej så söta … Hade gärna tagit hand om dom, fast måste ju kolla med mamma först, har liksom sju råttor redan, heh. (Fastän två av dom är ungefär lika gamla som dessa och dessutom lite skruttiga, tyvärr.)

Dc & Louis
0

Tack alla som har skrivit, men som tur är så har det löst sig! En kompis till mig kan ta hand om mina älsklingar så nu vet jag att de kommer få ett toppen hem (och jag kan hälsa på dom ibland!).