Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1023 ggr
Casiopeia
3

Råttskådespelare sökes!

I sommar ska jag arbeta med en kortfilm där råttor spelar en betydande roll. Därför letar jag efter en råtta/ råttor med skådespelardrömmar, helst i närheten av Borås eller Göteborg. Det jag letar efter är agoutifärgade råttor helst utan vita tecken, som är lugna och trygga, och som låter sig hanteras av främlingar (naturligtvis med husse/matte inom räckhåll). Om råttan kan ligga still en liten stund och "spela död" är detta ett stort plus, men inget krav.

Har ni frågor kan ni ställa dom här eller maila mig på jarenskog@hotmail.com så berättar jag mer!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

mikeiko
0

Haha "spela död" funkar nog bara om de sover xD

Lamina
3

Haha, nejdå. Min syster har den perfekta råttan. Han är lugn, snäll mot allt och alla (utom andra råttor då) och kan faktiskt spela död. Bara att klappa lite på honom så tuppar han av på fläcken. Synd bara att han har fel färg. Tungan ute

Vänta! Jag har ju en likadan råtta, fast av en agoutivariant. Tror jag ska fråga honom om han vill bli filmstjärna. Cool

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Hallonblad
0

Har själv ingen möjlighet att låna ut någon råtta, men tänkte att det kan ju vara av relevans för andra att veta; är det okej om råttan är rex och/eller dumbo? :)

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

Casiopeia
0

#1 Jo, jag vet att det är mycket begärt, men om råttan kan ligga någorlunda still en stund är det gott nog. En trygg, gammal och gosig råtta med tendens att somna när man klappar den är idealisk.

Det jag tänker på är en scen där en pojke ska hålla en döende vildråtta (som ätit råttgift). Det är en stillsam scen där han sitter still med råttan i händerna, så det är bra om råttan kan vara trygg med barn.

#2 Vart bor du?

#3 Helst slät och toppörad, men rex och dumbo kan också gå bra. Råttan ska som sagt spela en vildråtta, men vildråttor kan ju vara lite tuffsiga och då kan en rex se mer naturtrogen ut än en råtta med perfekt, skinande slät päls.

Dumbo är väl mer tveksamt, men även om jag själv som gammal råttägare brukar gnälla på att råttor på film inte ser tillräkligt vilda/naturtrogna ut vet nog de flesta inte hur riktiga råttöron ska se ut, och frågan är hur mycket nära kameran kommer att gå.

Egentligen behövs det bara en råtta, det ska bara vara en råtta i bild samtidigt, men det är alltid bra att ha några stand ins, eftersom det är svårt att veta hur djur reagerar i en främmande miljö, och de kan ju ha en dålig dag. Dessutom kan det ju krävas flera tagningar och en lugn råtta kan bli rastlös och behöva bytas ut.

Anvariel
0

Åh, bor inte alls tillräckligt nära men ÅH SÅ COOLT! =)=) Känns så härligt att någon vill göra en film med en råtta. <3 =) (förlåt, trådkapning)

mikeiko
1

#2 Hahaa, är väl jag som är för van med mina rakethonor xD

Lamina
0

Han vill inte säger han. Han är gammal och tycker inte om att resa, utan vill stanna i hemmets sköna vrå. Eller tja, det var väl snarare hans "ägare" som sa det, men iaf. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Casiopeia
0

Kan i "värsta fall" tänka mig råttor med andra färger, t.ex. mink, cinnamon, rostig svart etc. som kan gå för en vildråtta om man aldrig sett närmare på en sådan.

Casiopeia
0

Jag puttar upp tråden lite då den fortfarande är aktuell. Har eventuellt ett par råttor på G, men det är osäkert om dom kan.

OttoIsTheShit
0

annars har jag en svart kille m väldigt lite vitt på magen, tyvärr dumbo då :P men hojta om de låter intressant

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Marre89
0

Åh jag har ju den perfekta råttan för detta, men bor i Sthlm så lite långt :(

Casiopeia
0

#10 Dumbo går bra! Vart bor du?

#11 Typiskt, har hittat flera bra kandidater som råkar befinna sig i fel ände av landet… :/

OttoIsTheShit
0

#12 göteborg :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Casiopeia
0

#13 Åh vad bra, jag har skickat ett meddelande till dig :)

Lamina
0

Ah, min syster fick nys om dethär och tyckte hennes agoutipojke skulle passa alldeles utmärkt för uppgiften. Han är slät och toppörad och dessutom så daskig i sin färg att han faktiskt ser ut som en tvättäkta vildråtta.

Problemet är att han ska flytta norrut snart, så hon vill gäran veta när det är tänkt att ni ska spela in?

//Lamina