Rå lax
Hej alla glada (och mindre glada)!
Nu är det så att jag försöker koka ihop något smaskigt till Faith som fyller hela 2 år imorgon och hittade lax i frysen! Jag har för mig att jag läst någonstans att rå lax är uppskattat och nyttigt, men det kanske är helt fel? Kanske ska koka den för säkerhetsskull ändå..? 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Tror lax är bra för råttorna så länge man plockar ut alla ben och inte ger det för ofta. :) Jag vet inte jätte mycket om sånt dock. Vet bara det jag har läst. :)
Jo lax vet jag är bra, det är file som den är ju benfri.. Men tänkte mest på just rå lax. Har hört att det ska vara bättre än tillagad eftersom man kokar bort en del viktiga ämnen när man tillagar den… Undrar bara om just det stämmer. 
// Lise
Så länge som fisken har varit rå innan, så kan man äta den rå. :P (för att inte få parasiter..)
#3 Nu hängde jag inte riktigt med..
Den har varit fryst, ligger inplastad.. Iallafall.. 
// Lise
Tror att det stämmer :P så länge den har varit fryst först borde det inte vara några problem.
Fast jag har också hört att bakterier inte dör när dom frys utan går i dvala typ… Därför jag är osäker haha. 
// Lise
#6 fisk kan ha mask i sig, som man kan få i sig. har man otur så kan man bli riktigt sjuk.. :P Men är fisken fryst så dör dom :P
Kanske du bör steka det först för en säkerhets skull. :3 Stekt lax är också jätte gott. ^^
#7 Aha läskigt 
#8 Kokar den nog isåfall 
// Lise
Jag tror att Faith kommer uppskatta det oavsett vad du gör med laxen. :P
#10 Ja det hoppas jag! Hon kan vara lite kräsen ibland, beroende på vad hon är sugen på 
// Lise
Märkte nyss att kl är över tolv! Grattis till lilla Faith på hennes 2 års dag. ^^
#12 Hon tackar så mycket! 
// Lise
Som alla säger, rå fisk är okej om den är fryst
Grattis lilla Faith :D
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Hon tackar 
// Lise

Grattis till tåttan :D
Lax är helt ok att äta rå om den varit fryst i minst -18 i minst tre dagar. Sushi-regler bör funka för råttor också ;)
#17 Ja det borde det ju göra. 
Hon tackar!
// Lise