Bur säljes!
har haft denna temorärt till min lilla råtthona och skulle nu vilja sälja den.
90 cm hög
59 cm bred.
Botten går att dra ut för lättare rengöring, det finns med 3 st "fågelpinnar"
ny kosta den 1300 kr och jag skulle vilja få 500 kr för den. "lådorna" på framsida är trasiga men har tejpat runt så inga djur tar sig ut ;)
Finns i grums (Karlstad området)
kan inte infoga bild.. måste vara något krångel..
Får jag fråga varför den lilla tjejen är ensam? :)
Ja absolut. Vi köpte henne i en djuraffär (riktigt dumt jag vet…) för ca ett år sedan. Då var hon tillsammans med sin syster som dog några veckor efter vi kommit hem. Men Cosmo (råttan) är frisk nu, har inte sett några tecken på att hon är sjuk. har prövat 3 gånger att sätta ihop henne med en annan yngre hon råtta. hon blir då väldigt aggresiv och det blir blodigt… vet inte om jag ska testa en 4 gång och para ihop henne med en annan råtta. Vill inte att hon ska vara själv :(
Okie för jag har jue 2 små honor som söker nytt hem men vill jue inte att dom ska bli skadade :/
#3 Ska du testa igen, så skulle jag testa med 2 småttingar, inte en. Jag har introducerat 2 bebbs nyligen (som tyvärr inte flyttade in samtidigt) och det har varit tufft, trots att jag gjort efter konstens alla regler. Jag har haft en skräckslagen bebis och två förbannade damer, men till slut funkade det hyfsat. Jag märkte att när bebisarna hade varandra, blev de tryggare och modigare och inte lika utsatta som innan. (Jag har inte varit med om problem vid bebis-intro förut, isf hade jag inte låtit dem flytta in en och en.)
jag skulle jättegärna pröva igen, de första gångerna var min råtta lugn och snäll (det var hon som blödde osv första gångerna) sista gången blev hon dock aggresiv men då var det en äldre hona, så det var nog inte så konstigt att det blev så.
Jag vill jättegärna skaffa kompisar till henne men vet inte riktigt vart jag kan få tag på lite mindre honor.. :(
Jag tror faktiskt inte att hon kommer skada andra råttor, däremot är jag rädd att någon skadar henne… hon är ju trots allt min bebis ;)
#6 Två små 5-veckorsbebisar kommer inte att skada din vuxna hona. Bebisar brukar vara nyfikna och busiga, men utan att göra en fluga förnär. Vet inte var du bor, men här annonseras det ju bebisar ibland, annars får man annonsera själv på tex Blocket.
#4 hur gamla är dina hon råttor? om du är intresserad av att omplacera dom såklart.jag tvivlar på att hon blir agressiv så länge dessa små inte är äldre än min.
#7 Jag bor i grums, runt Karlstad området :)
#8 Mina är födda 12/12-2011 så de är runt 4 månader snart.
Har en annan som är intresserad så får se om det verkligen blir av först, det viktigaste är att dom får ett riktigt bra hem :)
#7 Ah, men du kanske kan tänka dig att åka en bit om det inte finns bebisar just nu i ditt närområde? Jag brukar finkamma Blocket och Zoonen flera ggr per dag när jag är på rått-jakt, även annonsera själv. Det brukar ge resultat
#9 ok. tänkte eftersom vi ändå ska hämta buren till helgen. men hör av dig så fort du vet om råttisarna finns kvar. kan lova att dom får de bra här i sånafall, jag är hemma hela dagarna så jag har mycket tid att spendera med de små liven :)
#10. absolut, kan tänka mig att åka en bit :)
finns ingen som vill ha den?
Hej!
Finns buren kvar? Är lite intresserad, men kan dock inte köpa förrän i slutet av månaden då.. kanske kan få reservera den i så fall? :)
#16 det är en annan tjej som vill köpa den den 20. men om de skiter sig så hör jag av mig :) men du får gärna påminna mig :)
Ja, gör det! :)
finns fortfarande kvar!
Hur fäller man ihop den?
man tar loss botten och taket, och sen "viker" man ihop gallret så den blir mycket smalre men ungefär lika lång. :)
okej, blir den så liten/ smal att man skulle kunna ta den med sig i bilen och så? är det krångligt att fälla ihop den? :-) Är ev intresserad!
ja absolut. går att lägga den ner utan problem , den blir bara ca två cm vred när man fäller ihop den.
du får gärna komma och kolla om du vill :)
En fråga till bara, hur djup är den? :-)
den är 90 hög om det är de du menar :)
Menade att det finns ju längd, bredd och djup. Alltså inte den sidan som är bredden utan den andra botten sidan. Haha krångligt, men förstår du vad jag menar? :-)
jag ska mäta direkt :)
35 cm :)
Okej. :)
Jag bor i Stockholm, och det vore skönt om den gick att skicka, kan du kolla frakten på den kanske ?
Går lådorna att ta bort?
Haha usch vad jag är jobbig nu känner jag! xD
lådorna går att ta bort . kan jag nog göra, kan kolla det i morgon :)
Tänkte nämligen sätta dit nåt annat i stället för lådorna :-) Men om det är rymningssäkert med lådorna på så kan de ju vara kvar.
ja jag fuskade och tejpade runt. har lite konstig tejp på bilden men man kan ju ha genomskinlig tejp så syns det inte :)
#32 okej men det låter ju bra ändå. Är i allafall jätte intresserad! vi får se hur dyrt det blir med frakten bara.. :-)