Mager?
Min ena råtta (Doris) är lite mager om man gemför med den andra råttan, hon äter inte så mycket och när hon äter så gör hon det långsamt. Den andra råttan äter bra o.s.v och hon har lite mer hull än Doris. Så börjar bli lite orolig över att hon inte får i sig så mycket mat som hon behöver… Ska jag ge henne mer fet mat (?) men då är ju problemet det att då kommer vll den andra råttan äta den maten också och "bli fet" eller tänker jag knasigt?
Tack på förhand!
Har lite av samma problem med mina men har löst de genom att ge dem mkt grönsaker istället för onyttigt för min tjockis. Problemet med mina är att min "spinkis" (han är egentligen normal men är smalare än den andre) gillar grönsaker men äter gärna kött etc men långsamt så den andra hinner äta upp all god mat och sen vill han nästan inte ha grönsakerna.
Så ge dem nyttig/normal mat när dem är tillsammans men ta upp spinkisen och ge den lite extra kolhydrater på sidan (nötter är bra tjockis mat tex eller bröd). På så sätt kan den ena gå upp men den andra endra stannar i samma eller kanske går ner beroende på hur mkt kolhydrater du ger dem normalt och om du tycker den är stor.
Sen kanske den egentligen inte är spinkig utan bara mindre än den andra. Har du någon bild? Råttan ska kännas fast men inte "kantig" när man tar upp den.
There's no such thing as failures, only early attempts at success =)
Tack för svaret!!