Nya flockmedlemmar
Idag kom det 2 nya söta små honor till vår flock 
Hera fick somna in förra fredagen pga lungtumör, Harmonia blev då ensam kvar så vi började leta efter nya kompisar till henne direkt.
Hittade då en annons på blocket om råttungar i Boden. Så idag fick jag hem 2 söta små bustroll.
Tyvärr är de ännu så små att de kan rymma från den stora buren (ca 2cm mellan gallren) så de sitter tillfälligt i en mindre bur så de får växa till sig ett par veckor innan de får flytta in i stora buren.
Då de släptes in i sin bur så började dem direkt att utforska… Var sååå sött då den ena hittade till matskålen tog 2 bitar i munnen och klättrade ner och gav den ena biten till sin syster 
De är väldigt pigga och nyfikna små krabater och det märks att de blivit hanterade hos uppfödaren för de får inte panik för att man stoppar in handen till dem, vilket känns underbart då vi tidigare bara hft råttor från djuraffären och de har inte alls varit vana vid hantering.
Har inte hunnit bestämma namn på dem ännu, men blir mest troligt att fortsätta följa temat grekisk mytologi eftersom tidigare råttor kallats Pandora, Elektra, Hera & Harmonia.
Uppdatering med bilder, mm kommer senare.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nu finns bilder på dem i mitt fotoalbum.
Lite hjälp tack… Är jag helt ute och cyklar om jag säger att de båda är black, striped roan?
_**/Mvh Anne
Är inte särskillt bra på färger men den ena skulle jag definitvt säga är black striped roan men man vet ju inte förrän de börjar blekas. Den andra har lite konstig teckning/ojämn och vet inte om de då räknas som varigated striped roan eller om de fortfarande är en striped.
There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

#2 Att de är roan syns redan då de börjat blekas lite i ansiktet runt ögonen, men kan vara svårt att se på korten.
_**/Mvh Anne
Va söta dom var :)

#4 Ja det är dem verkligen! Och buren jag fick låna av dig är perfekt till dessa små tjejer tills de är stora nog att kunna flytta in i min stora bur 
Ena tjejen (den med mörkare ansikte) har nyss suttit i min famn en stund och hon är väldigt lätt att hålla, nyfiken men lugn (än så länge iaf)
_**/Mvh Anne
#5 va bra :) Mysigt :)

Nu har de fått sina namn från den grekiska mytologin.
Den med mörkare ansikte är Athena, den andra är Maia 
_**/Mvh Anne