Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 1590 ggr
ceccie
1

stora vår

Blir nyfiken o måste fråga hur det gick för er på stora vår ni som var där. Har blivit sugen på o ställa ut i höst

Bullerbytjejen
1

ja jag vill också veta =) jag kände inte igen en själ där kan jag säga, och jag var fullt upptagen med att hålla ordning på kidsen jag hade med mig, så om nån blev störd så ber vi om ursäkt ^^

eskilpeskil
0

vart var det nånstans? :P

Bullerbytjejen
0

Kallhäll, Folkets hus

eskilpeskil
0

Okej :P

Grodan
0

Jag såg dig Bullerby Tungan ute

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Bullerbytjejen
0

ja jag såg dig med ^^ fast jag var inte säker haha :P men du pratade me sara va innan du åkte?

ceccie
0

Känner igen det där, kaoset . Och fan inte en enda kotte som jag känner igen.

Hallonblad
2

Magdalena blev BIS och fick cert.

Tiny fick också cert, blev 3:e bästa senior i ena standardklassen och tog hem en liten pokal för bästa teckning. Kyss

Pipa fick kvalitetsetta i båda standardklasserna, men det gick lite bättre i ena klassen där hon blev 4:e bästa junior. ;)

Delfin fick A i pet och hederspris i ena standardklassen. <3

Wasa fick A i pet, en standardetta och blev domarfavorit.

Manyuyu fick etta i en standardklass, och blev 3:e bästa junior i den klassen. Hon blev också 2:a bästa juniorhona i pet. :)

Så jag tycker nog att det gick riktigt bra för oss. :) Frågan är bara var man ska ställa den enorma pokalen Magdalena tog hem? Har inte direkt något prisskåp och fönstrena tillhör katterna… Hundmatsskåpet?

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

sockerrattan
1

# 8 Min magdalena….

Mia//

Grodan
0

#6 juppSkrattande kände igen dig, tror vi träffats förut för några år sedan eller så har vi haft foton här där vi visat våra nyllen (då när jag o ninja var medisar o ingen aktiv Sajtvärd fanns)

zickan
1

Emerald fick cert som ledde till champion, bis 1 och pokal. Sedan var det lite smått och gott

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Varghund88
1

#9 Ja, du kan ju känna dig riktigt stolt när du avlar fram en råtta som vinner en så enorm pokal! *skratt*

~

Känns som att det gick rätt bra för pojkarna jag tog med mig också *ler lite*

Bilbo [Ladugårdens Regnskur] fick ett A i pet och även om han fick tvåor i standard pga av hans fläckighet haha så fick han ändå hederspris och domarens favorit i ena standardklassen *ler*

Jack [Ladugårdens Regent Honeyeater] fick kvalitetsetta + Konkurrenstvåa i ena standardklassen trots att han är väldigt brun för att vara svart haha XD Han fick även hederpris i den andra standardklassen, där han fick en tvåa annars.

Data [Rugspin] fick i alla fall hederspris i pet, även om han fick AB då hans öga hade lyckats bli lite irriterat av någon anledning. Han putsade så fint på domaren i alla fall *skratt*.

Sleipner [Ladugårdens Mongolpipare] fick kvalitetsetta + konkurrensetta i båda standarderna *ler*

Frej [Ladugårdens Kardemumma] fick kvalitetsetta i båda standard, och fick en trea och en fyra i konkurrens.

Midgårdsorm [Ladugårdens Kraven] Fick kvalitet 1 + konkurrens 1 i båda standardklasserns, blev dessutom 2:a bästa junior i den ena + ett CERT!

Hallonblad
1

#9 Ja, precis, fina sockersöta lilla Magda. <3 Ska ta ett foto på henne med storpokalen tror jag. Så jag har fotobevis på att hon faktiskt tog hem den. ;)

#11 Ställde du någon liten blå tjejja? Fick ett blåbär i händerna i frisken som var gudomligt charmig. Satt och knastrade och bogglade och slickade mig på händerna konstant medan jag kollade henne. Mycket distraherande liten snutt. Slutade med att hon mer eller mindre somnade i händerna på mig… Kyss Frågade vem hon var och fick som svar att det nog var din? xD

zickan
1

#13 ja det kan nog stämma :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Bullerbytjejen
0

#10 Ja vi träffades nog på någon utställning tror jag, jag vet att jag sett dig "live" iaf ^^

Sorkland
2

Jag är supernöjd över mitt gäng.

Rebel Monster förvånade mig när han knyckte åt sig andra pris för senior hanar i pet.

Enchanted Seas fick en vacker röd rosett med en 1a på i pet för senior honor. Samt blev hon BIS-2a, fick sitt andra cert och med dom 2 A:n och det tidigare certet har hon nu mera titeln Champion precis som brodern Emerald.

Hela gängets resultat finns att läsa på råttornas blogg

ceccie
0

Måste gratulera till vinsten .

Lurvas
0

#16 Grattis!Glad

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Terato
4

Jag var också där för att snabbklämma lite på råttor och frakta lite råttor hit och dit. Bra att göra det ibland för att ha lite koll på vad folk egentligen sitter på för djur.

Klämde på Hallonblads pojkar och blev lite frälst i bröderna till hanen som ska paras med min hona, kändes riktigt kul att de hade så trevligt temperament!

Jag skulle frakta lite bebisar åt Zickan och passade på att känna lite på de andra hanarna i buren. Hon hade skickat dit en liten Joker som jag blev störtförälskad i. MÅSTE verkligen hålla koll på ev. framtida parningar med honom! :)

Kollade även på Ladugårdens-råttor och kan inte sluta tänka på en av hennes 4-månadershanar, vilken kille! En riktig drömråtta för mig, agouti dessutom.

Var jättakul att vara där i alla fall och träffa några gamla godingar, och några nya råttmänniskor. Jag fick en känsla av att rått-Sverige lever och blomstrar. :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Sorkland
0

#18 Tack!

#19 Du glömde klämma på mina essexer fast du kanske bara hade joker i tankarna ^^

Varghund88
1

#19 Hela den kullen är helt fantastisk i temperamentet. Förutom de två som vi hade med på utställningen så har vi ju som sgat en till bror här hemma, och hade killen som gick bort nyligen också. Alla fyra är sådär fantastiska. Helt mjuka och fina och flocksmarta och underbara XD

Terato
0

Sorkis: Ja, jag borde ha klämt på dem med! Tänkte inte ens på det!

Varghund: Å, det låter så underbart. Tänk att det är så bra temperament ibland på zooisar/grossistdjur. Hoppas, hoppas att min(Zakaraas) hona tänker släppa till snart!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Sorkland
0

#22 Kommer flera chanser ^^

isabella93
2

Båda hanarna fick A i pet. Eftersom de är Essex kan jag inte ställa i standard, men jag ställde den ena i ostandardiserad. Testade agility för första gången och fick en clear round.

Hämtade ett par dumbokillar från Katoz också :)

bankfack
3

Snöflinga från min kull som ingen vill köpa från förutom Gail och jag har sjuttioelva av kvar hemma vann Bästa pet. Sug på den, råttsverige!

Grodan
1

#25 Tror alla skulle vilja köpa från dig, men det är svårt med avstånden…

Marre89
1

# 25 Jag fick i uppgift att ställa den lilla tösen :) Jätte mysig va hon hihi

Hallonblad
1

#25 Den råttan vann allt, känns det som. xD De ropade upp henne stup i ett. Grattis till att föda upp superfina råttor.

Lancia
0

#25, kullen med dom svarta toppörade pojkarna, o en dumbopojk?! Jag som tog för givet att allt var tingat och försökte inte ens. :|

Hallonblad
0

#29 Hon har ju sjuttioelva kvar, så än är det inte för sent. ;)

Marre89
1

Lumi: kv.2 i standard 1 och 2, A-pris i Pet Class helhetsintryck " bra agility trick" ( han pussa domaren) ;) Hederspriser för: Puss! Dagens charmör! Och Good type and condition.
Piparkakku: kv. 2 i standard 2, kv. 1 i standard 1, fick andra pris i standard 1 i agouti klassen, A-pris i Pet Class. Han trivdes verkligen på domarbordet. Både domarna och frisk kontrollen ville behålla honom :P Han vann även roset för BIS 4 (bäst i standard)

Mina finfina duktiga pojkar! ♥

Lurvas
1

#31 Roligt när de gör så bra i från sej och charmar alla! Grattis!

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.