para sig?
hej allihoppa!
jag har tre han råttor, som min bror tycker är jätte kul att titta på och mobba för deras stora pungar när han är här och hälsar på. Han säger att jag borde skaffa en tjej så dom kan få lite sex :- HÖ HÖHÖ! tycker han är jätte kul :/ men min fråga är är det viktigt för dom att någon gång få ha sex?
vill ju inte köpa en stackars liten tjej till tre stora hanar och dessutom få en massa bebisar…
Nej. Det dom inte vet mår dom inte dåligt av…
Däremot verkar det som din bror verkar känna behoven… Tipsa honom om någon trevlig människotjej istället och låt dina pojkar leva sina liv som munkar… :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

okej bra, det var det jag misstänkte :
tack tack!

Håller med Allamej !
precis som de säger så klarar de sig utmärkt utan att paras. och man ska aldrig para råttor om man inte har kunskap, erfarenhet och rätt råttor. avel ska vara allvarliga seriösa saker :)
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

okej, gött :)
Snarare är det elakt att skaffa en tjej som antingen får sitta ensam imellanåt eller gå konstant dräktig :(
Sen ska avel som sagt genomföras av folk som KAN och har ett mål med sin avel, inte för att dom själva tycker det är skoj.
≧◔◡◔≦

jo precis.. va det jag åxå tyckte!
ville bara extra kolla så jag kan be han vara tyst sen ;)
men man måste ju tycka det är skojigt också om man ska bli uppfödare men då har man ju samtidigt mål och en mening med sin avel:P