Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2518 ggr
Chrissy33
3

Dumbo råtta

Hejsan allihopa!

Är ny här på iFokus, men jag gör mitt bästa för att försöka hitta fram.

Jag undrar om det är någon som vet om man kan köpa dumboråttor i närheten av Hässleholm? Jag är ute efter seriösa uppfödare. Har två dumboråttor nu som är helt underbara. 2 hanar. De är så otroligt söta med sina stora öron.

Hoppas på svar ifrån er. Tack på förhand!

Banankaka320
0

Kan du ta dig till Lund? Annars har jag ett gäng utanför Växjö :)

[Parlplattan]
0

hej vet ingen uppfödare men jag vet att animalix kan ha de finns i osby dom föder ju upp själva men ring först å kolla om det är intressant

dyoxide
0

Undrar samma sak! Inte en jättebra idé att gå till Animalix vilket jag vet av personlig erfarenhet, (eller äns djuraffär alls för den delen) för att köpa råttor, om djuraffären i fråga inte får in från privatpersoner som vet vad dom sysslar med (iofs FÅR djuraffärer inte avla på sina djur…)

Ratlings
1

#3 Det får dom visst göra. Men inte i ett rum där kunderna har tillträde.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Fisfia
0

#3 Får de inte? För vem då? Varför inte då?

[Parlplattan]
0

jo de får … å köpte en råtta där ifrån så fin å snäll :) lilla fanny ;D

dyoxide
0

FÅR får dom ja , men inte så som dom har det menar jag , helt öppet och med väldigt dålig hand/koll om sina råttor

[Parlplattan]
1

nu dömmer du väll! ala affärer har fan inte dålig koll …  trött jag blir på folk

Ratlings
0

#7 Dom kanske har en lokal där kunder inte har tillträde - så har dom det spelar det tyvärr ingen roll om dom tar dålig hand om/har dåligt koll på sina djur överhuvudtaget.

// Lise

zickan
0

Finns en ett par (trasdockan) som pendlar från sthlm till skåne. Där har du toppen möjlighet att hitta en uppfödare du får kontakt med och råttor du vill ha :-). I sthlm finns det ett par och runt sthlm finns det ännu fler.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

dyoxide
0

#8 Säger inte att alla djuraffärer har dålig koll, men att just den affären verkar ha det eftersom jag varit där själv för ungefär 3v sen. Dom kanske har jättebra koll allmänt, men inte just hon jag pratade med.

#9 Dom hade ungarna framme (små nyfödda bebisar) i rummet där dom hade alla andra djuren, och ett par andra burar med uppenbart gravida råttor i eller en hane och en hona i samma, det var iaf vad jag såg.

zickan
0

#11 hu stackars råttor. Tråkigt hur zoo behadlar djur

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

dyoxide
0

#12 Verkligen, minimala plast-aktiga burar hade dom, men råttorna såg friska ut iaf, tur det ! Man blir så ledsen när man ser hur djur kan ha det :/

[Parlplattan]
0

mjo burarna är inget att ha , lite smått men djur annars har det bra , förutom just burarna , å viste inte att man inte fick ha de så folk ser ,

Afrejd
3

Jag tycker ni kan starta en annan tråd för att prata om djuraffärers underhållning av djur den här va för att hjälpa chrissy33 …

Ratlings
0

#11 Tycker jag isåfall du borde anmäla djuraffären, så får dom INTE ha. Nu nog med OT!

// Lise

dyoxide
1

#16 Har gjort det!

#15 Ska vara tyst nu :)