Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 2212 ggr
Hallonblad
0

Stora Vår

Stora Vår är om mindre än en månad nu, i Kallhäll. För dem av er som inte redan visste så kommer det vara engelska domare i standardklasserna, så det blir lite extra spännande att ställa för oss som aldrig fått våra råttor bedömda av engelsmän förut. :)

Jag kommer med sex av mina flickor och är så på att jag knappt kan hålla mig ända till den 26/5. x)

Någon annan som dyker upp, vare sig som utställare eller åskådare? :)

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

pellepojken
0

Har aldrig ställt ut någon råtta någon gång. Skulle kanske vara kul. Vad erfodras. Vad bör man tänka på. Är det vissa åldrar. Ska dom vara registrerade.

Hallonblad
0

Till officiella utställningar (vilket Stora Vår är) behöver ägaren vara medlem i SRS och råttan vara registrerad eller under registrering senast sista anmälningsdag (i det här fallet 2 maj). Råttan måste vara minst två månader gammal senast på utställningsdatumet (i det här fallet 26 maj).

Annars ska man väl tänka på att råttan bör vara badad och kloklippt innan (särskilt om man tänkt ställa i standard och/eller pet).

Allt går ju lätt att läsa om på SRS hemsida, under utställningar > allmänna bestämmelser. :)

wintermynta
0

Jag kommer och ska fortsätta med min domarutbildning. Ev ska jag ställa nån råtta men det blir bara nån.
Hoppas vi syns där!!!

Cederin
0

Hmm, är sugen på att gå dit som besökare faktiskt! Är inte helt hundra på att ställa ut än. :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Gahich
0

Jag kommer nog, med eller utan råtta Glad

Har aldrig varit på en utställning förut så vet inte om man borde gå dit och bara kolla en gång innan man ställer ut? så man vet hur det fungerar.

pellepojken
0

#  2  Ok   Tackar för svaret !   Glad

Hallonblad
0

#3 Det kommer krävas något av det extremare slaget att hålla mig hemma, så vi borde ses. ;)

#4 & 5 Det är mysigt att bara komma och titta. Gjorde jag också en vända innan jag började ställa ut själv, bara för att få ett hum om hur det går till, och prata lite med utställarna. :)

#6 Inget att tacka för. :) Hoppas att få se många som dyker upp. Ju fler desto roligare! :D

Sorkland
0

Jag har anmält 14 av mina barn. Så jag hoppas att jag kommer dit Tungan ute

Dannesgnagare
0

Jag kommer med några stycken

ceccie
0

Jag hoppas det går bra för dig sorkland på stora vår. Jag håller tummarna.

Marre89
1

Jag kommer med mina två killar jag hade på Edebo :) Hoppas det går lika bra hehe

Bullerbytjejen
1

Jag kommer dyka upp jag med, utan råttor, men jag hoppas att jag kommer få klämma på några iaf. jag bor ju i kallhäll nu, så det blir nära och bra. Och är det någon som ska byta råttor el dyligt eller nån som reser långväga ifrån som behöver övernattning så finns det här=)

bara att skicka ett mail isåfall =)

sibilidowndown@gmail.com

Linda

Bullerbytjejen
0

Finns förövrigt inga andra råttor eller djur här så risken för smitta är minimal :P om inte mer obefintlig ^^

Fridborg
1

Jag dyker upp en stund utan råttor så jag får titta runt lite :)

Bullerbytjejen
0

putt putt !! E det inte fler som ska dit??? =(

isabella93
0

Jag ska ställa ut två hanar.

Angelica_89
0

Ska dit:)

Första gången för mig att gå på råttutställning

Ska ställa ut mina 2 pojkar som blir 2 månader idagSkrattande

minky
0

Jag ska dit… =) åker utan råttor dock….

Bullerbytjejen
0

nu börjar det arta sig ju :D

zickan
0

Massa fler som ska dit men som inte hänger på rif ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Bullerbytjejen
0

#20 jo, haha det hoppas jag, annars skulle det bli "Lilla" vår :P

vet du om nicciz ska dit? jag vill ju träffa henne =(

mini-monster
0

Jag kommer som besökare men lämnar pälsklingarna hemma. Blir första utställningen som besöks så ska bli spännande att se hur det går till:)

Lancia
2

Ännu inte bestämt mig när jag åker. Hmm..

(Ja, jag redigerade mitt inlägg. Blir ett sånt jävla liv annars.)

zickan
0

#21 ne hon kommer nog inte frivilligt ;-). Men det är inte så svårt att få till en fika nån dag i sthlm om du nu bor i kallhäll :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Bullerbytjejen
0

ojoj, jag har missat säker när jag varit borta märker jag :O

aja, får höra om hon vill ta en kaffe me cigg så istället ^^

Bim
0

Jag ska dit och hämta en liten råttbebis! Tar med mig flickvännen också! :D

Bullerbytjejen
0

jaaa moa :D hihi va kul :P

Bim
0

Eller hur, var inte alls planerat eller så, var bara tvungen att få hem lillgrabben och då råkade vi halka in på stora vår :) Vi måste ju träffas där Linda!

Bullerbytjejen
0

ja helt klart =) jag ska ju hämta två rådisar jag med ^^

Bim
0

Åh vad roligt! :D

Bullerbytjejen
1

En dag kvar nu, ska bli så spännande att se massa råttor igen !

Hur ligger det till i allas planeringar nu då? har ni badat och gjort alla råttor fina nu då? ^^ klippt klor och packat med transportburar? Tungan ute

Lurvas
0

Det vore hur roligt som helst, men kan inte köra så långt själv just nu och gubben har jag tröttat ut med en massa kaninutställningar redan :(

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Fridborg
0

Får man som besökare droppa in när man vill?

Bullerbytjejen
0

ja det undrar jag med ^^

eskilpeskil
0

vad kostar det att gå in? :P

hus-musen
2

#35 det är gratis att komma och titta :) Bästa är att komma efter att frisken är slut om man bara ska titta! Då är alla råttor genomgågna för ohyra osv så man inte sprider något runt.

Och alla ni som klämmer på råttorna, se till att sprita händerna emellan råttorna och har ni egna råttor hemma så byt om innan ni hanterar dem!
Så minskas eventuell risk för sjukdomsspridning lite iaf. Glad

Qui dormit, non peccat

eskilpeskil
1

yeeey! ska försöka komma då :D

Hallonblad
2

Vi här hemma är taggade nu! :) Kommer som sagt med sex av mina flickor, och Varg kommer med åtta pojkar, har jag för mig. Ska bli roligt att ställa för utländska domare, och tre av mina tösar ställs för första gången. :D

Men agilityn blir nog roligast! Gick inte så bra för mig och Tiny i Edebo, för vi var första gångare båda två. xD Hoppas det går lite bättre nu när vi fått lite erfarenhet. ;)

Marre89
1

Nu är mina pojkar badade, fått fina svansar och manikyr :P allt packat och klart för imorrn. Ska bli kul å se hur det hår med utländska domare :)

mikeiko
0

Funtar på att komma förbi och kika en sväng på eftermiddan, får se om jag pallar efter Pyrets begravning :P

Ni som inte har djur med er - ska man dra ihop en RiF-öl på Kallhälls lokala pub kanske?

Bullerbytjejen
0

Pub Bänken ja, det e ju nära, jag hade gärna hakat på, men..jag har två ungar på släp också ^^

mikeiko
0

Äh, jag kommer inte komma iväg ändå känner jag nu.