Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 623 ggr
Ratzo
0

Agility

Brukar ni träna agility med era råttor? Jag tänkte börja lite smått med mina, hur ska man göra hinder och så?

I can't drown my demons, they know how to swim.

Ratzo
0

Prövade lite nu, tog en toalettrulle och lät de följa efter godisbiten och hoppa över!

I can't drown my demons, they know how to swim.

hus-musen
0

Nee tränar inte aguility alls, men funderar ibland på om jag har ork ^^

Hinder gör du enkelt av sånt du har hemma eller träpinnar som du limmar/spikar ihop. Se till att göra rent dem först bara om du tar dem ute.

Qui dormit, non peccat

[134643]
1

Jag gjorde det för ett tag sedan, sen försvann min ork. Jag kanske borde ta upp det igen? AH, nevermind. Jag gjorde hinder av kartong, glasspinnar, papper, armband, lådor osv. Det är bara fantasin som sätter stopp, det behöver inte vara vanliga hinder som är med på en agilitytävling utan hitta på lite speciella roliga grejer ^^

[Parlplattan]
0

funderar att börja med att lära dem komma på komando så jag sedan kan ha dem ute i gräset och köra agillity  dom tycker det är så mysigt att vara ute när jag antingan gör rent buren (ställer överdelen på gräset) eller när jag tar  kopplet

sen så tänkte jag bygga hinder med blommpinnar, tänkte använda mig av en klicker som hjälp

dyoxide
0

Hittade en mycket kul grej på Arken Zoo i hässleholm idag, en vippbräda tillräckligt stor för en (stor) råtta, kostade 99kr och var mycket lättmonterad. Alla mina blev genast mycket nyfikna och skulle nosa, kolla runt och klättra på den (stackars lilla Russin fick brädan på sig när tjockis-Monster skulle klättra på den). Nåt liknande den kan vara värt att investera i om man ska träna agility, jättelätt att leda dom över den om man har en godisbit att muta med :) har också många bra länkar till folk som bygger rått-agility banor hemma om det skulle vara till hjälp!

Virkan
0

Jag funderar på att lära Feline lite enkla hinder i sommar/höst, vi får se hur det går^^

Men kan väll också ta typ en glasslåda och ställa upp och ner, som dom ska klättra upp på, eller klippa ingångar i varje ände, så att det blir som en tunnel? :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.