Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 826 ggr
Vanniz
0

Rex och dubbelrex

Hej, Någon här inne på forumet som har en planerad kull för rex eller dubbelrex i höst/vinter :)?

hus-musen
0

Rexar brukar dyka upp lite då och då, men vet inga planerade kullar för just rex.
Dubbelrex är det ingen vad jag vet som avlar för att få fram.

Qui dormit, non peccat

Fjordell
0

Jag har eventuellt en planerad kull på gång om några månader. Det blir dumbo + dumbo rex :) Det blir ju dock isåfall min första kull, så jag är ingen erfaren uppfödare om man säger så. Sen är det inte helt 100% ännu, beror helt på hur min hona utvecklas. Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Vanniz
0

#3 vart finns du någonstans?:) jag är intresserad isåfall om det inte är allt för långt bort, sen beror det lite på när du får dom för jag ska vara borta 2 veckor i sommar :)

Denna kommentar har tagits bort.
[Emma--]
0

Skulle rekommendera att leta efter en vanlig rex. :) just dubbelrexar har väl inget problem än just att dom har mindre päls, men tycker vanliga rexar verkar kunna bli tillräckligt tunnhåriga när de blir äldre. Och pälsen ger skydd.

[Emma--]
4

Skulle heller inte köpa från/stödja där någon använder nakenråttor i avel. :)

zickan
0

Kommer Rex här i sommar. Bör även komma en till höst/vintern. Men svårt att säga nu mer än vad jag önskar. Kan hända vad som på så lång tid. Både behöver föräldrarna behöver utvecklas mer.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.