vad är detta :O
Kan vara skabb..
Råttor har väldigt bra läkekött:)
Eller löss.. De hade min/mina.. Kolla om de finns små röda prickar i pälsen..
Gå till vet, troligtvis ohyra, stronghold tar det mesta. 
Om de är dom andra råttorna som dom bor med så brukar de oftast finnas blod i buren..
ok för innan läkte det sen nu kommit massa mer :(
Åk till vetrinär och ta reda på om de tär löss/skabb och införskaffa stronghold.
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Håller med övriga, det där ser ut att vara skabb/löss sår och kommer inte försvinna av sig själv. Åk till vetten och be om stronghold, en droppe i nacken så är det klart sen.
Om råttan vore mobbad och biten av de andra så brukar man se mest sår på bakdelen.
Qui dormit, non peccat

Håller med övriga talande, det där är ohyra. Inget snack om saken.
Även om du inte lyckas hitta några små krypande prickar i pälsen är det garanterat ohyra.
Vart bor du någon stans?
men dom har busat massa och visa piper till har honor och ibland så hoppa dom på bakifrån och jucka som fan kanske beror på att dom har mens eller något xD
Råttor har inte mens, däremot löper de och kan "hjälpa" varandra genom att rida/jucka på sina medsystrar. Det gör mina töser också, ibland piper någon men ingen av dem har såna sår på kroppen. Det är med stor sannolikhet skabb och behöver behandlas med Stronghold. Så som flera redan påpekat är det bara att boka ett veterinärbesök. :)
OK TACK så mycket alla :D då ska jag boka en till imon :D