zooråtta
Hej! Vad tycker ni om zooråttor? Jag får hem 3 pojkar snart från en uppfödare, Men jag var hos arken zoo igår innan dom stängde och jag såg en sån söt liten kille satt där han kom fram till gallret som att jag skulle ta med honon hem, Så jag sitter och tänker på om jag ska åka till arken zoo när dom öppnar och se om han finns kvar och isåfall ta med honom hem och en kompis.. vad tycker ni om det? :)
ingen :)?
Jag föredrar råttor från uppfödare, jag föredrar faktiskt alla djur från uppfödare! Djuren är oftast mycket snällare och sociala när man får dom från uppfödare då de är omhändertagna på ett annat sätt.
Djuraffärer brukar tyvärr endast fokusera på att sälja och engagerar sig inte så mycket på att få mysiga och snälla djur. :)
#2 jo jag förstår helt klart att djuren blir socialare osv från uppfödare.. men det finns råttor från djuraffären som också blir underbara :D Ohh ja du har helt klart rätt i att djuraffärer bara vill sälja djuren, Men vad hade du gjort? Han var så söt när han kom fram till gallret och satt och kolla på mig :/
#3 Det handlar inte hur söt han är. Man vet ju ingenting om en zoo råttor. Det är mycket bättre och säkrare att köpa hos en uppfödare. Delvis så har råttan mycket bättre gener m.m och dom är hantama. En zoo råtta blir ju inte ompysslad av peronalen som en uppfödare gör med sina råttor m.m. Jag tycker du ska köpa hos en uppfödare! Det är iallafall vad jag tycker :)

Jag hade inte köpt honom.
Finns ingen anledning att stödja zooavel bara för att en råtta är söt (eller något annat djur heller förresten)
Qui dormit, non peccat
Håller helt med hus-musen.
Jag personligen hade inte köpt honom. Jag vägrar köpa djur i djuraffär – vill inte stödja den handeln. Helst handlar jag inte ens prylar i affärer som säljer djur…
Jag har aldrig, och kommer förmodligen aldrig, köpa djur från djuraffär. Inget djur förtjänar den behandligen de djuren och deras föräldrar råkat/råkar ut för hos grossisten de kom ifrån. Att stödja den typen av avel är ingenting jag skulle rekommendera.
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Känner också att man ibland bara vill köpa med sig alla de djuren hem som är söta. jag tycker synd om djuren som är i djuraffären för att de inte blir älskade och omhändertagna så hade nog köpt råttan direkt haha typiskt mig bara… synd bara att de tar in nya direkt efter att de har sålt något… :/
Du kan ju fråga i affären vartifrån råttan kommer. Det händer att de får in från uppfödare, oftast inte, men det händer. Mina två tjejer är från djuraffär men från början från uppfödare. Och de är suveräna.
Jag har inget emot Zooråttor, om de är från rätt affär… Jag har zooråttor och de är suveräna… Har alltid haft zooråttor… Det är ju dock ett lotteri men det får man ta tror jag… :/
Tror dock att nästa gång jag köper "nya" råttor blir från uppfödare… men det är förhoppningsvis inte än på några år ;)
Jag köpte från en zoo affär och mina är sociala, trevliga och helt underbara råttisar. Och det första gången jag har råttor så jag vet ju egentligen inte hur det är från en uppfödare..
Men har du fastnat för den så tycker jag absolut du ska göra det :)
Följ ditt hjärta :)
Feline är från djuraffär, och hon är den underbaraste råttan jag någonsin träffat. Jag har nog aldrig älskat ett djur så mycket som jag älskar henne. :)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Jag åkte till djuraffären och han satt fortfarande kvar där, Jag köper faktiskt inte bara djur för att dom är söta kanske utryckte mig konstigt.. men jag tog med honom och hans bror hem dumbosar.. dom är jätte mysiga faktiskt fast jag fick hem dom igår, sociala och vill mysa mycket :) Jag pratade med en tjej i djuraffären som hade 2 råttor hemma med hon var jätte trevlig och sa att hon är säker på att dom här hanarna kommer bli jätte härliga men hon kanske säger så till alla..