Mycoplasma...?
Jag har nu efter många om och men bestämt mig att sälja mina älskningar eftersom tiden inte räcker till… :/ Men ! Detta ska inte handa om det utan om min misstanke om Mycoplasma hos en av mina hjärtan…
Hon nyser ganska ofta och huttrar men hon har inget rött sekret någonstans, är jätte klar i ögon, pigg, frammåt och har jätte fin päls!
Somsagt så ska jag nu sälja dom men hur blir det om hon har mycoplasma? Måst jag behandla alla? Hur länge tar det för symtomen att visas ifall dom har blitt sjuka?
Va tror ni, har hon Mycoplasma?
Hur menar du med "huttrar" (eller skulle du skriva "kuttrar")?
Jag mena självklart kuttrar! :)

Ja du måste behandla dem, en flytt under en pågående infektion kan sänka hennes immunförsvar ytterligare och kan skada henne. Eller åtminstonde tala om för en ev köpare att de ska medicinera henne på en gång.
Skadar henne gör det ju ändå om det går för länge obehandlat, och kan leda till lunginflammationer och kroniska luftvägsproblem eller värre.
Qui dormit, non peccat
Måste jag undersöka alla eller kan jag säga hur många jag har och få medicin till dom?
Jo självklart kommer jag Inte sälja dom medans nån är sjuk! :) om inte köparen förstått allvaret och är villig att ta det på sig.

Beror på veterinären faktiskt, en del vill att man ska ta med alla, andra att det räcker med en råtta så kan vetten skriva ut till alla. Ring och kolla hur just din veterinär gör.
Qui dormit, non peccat
I Will do that! :)