knöl
hej, har hittat en knöl på insidan av rufus bakben inmot magen. han har inte ont, är pigg, glad o äter mm. en jag pratade med sa att jag skulle hålla koll någon/några veckor framöver o se om den växer. om den inte växer mer var den antagligen godartad men annars ska jag till vet med honom. Är det lätt att söva en råtta ? Vad kostar det cirka ? Är det någon som har erfarenhet av smådjur hos näsums veterinärklinik ?
Du kan hoppas att de är en varböld bara! hur stor är den? hur känns den? går den att flytta runt eller sitter den fast? hård/ mjuk? finns det någon skorpa på?
en godartad tumör kan också växa.. Vi opererade bort en juvertumör på min ena flicka. den var dock elakartad och växte fort som tusan. operationen kostade 3000 kr, hos blå stjärnan. De kan väldigt mycket men är dyra. man kan säkert hitta billigare ställen. Ha koll på den några dagar / någon vecka och se hur den utvecklas- om den växer, om det bildas en skorpa på osv.
hoppas det går bra för er!
det var en sårskorpa på den innan men nu är den väck. Den sitter inte så man ser den ùtanpå`eller så men man känner den. den är kanske som 2 st ärtor i storlek. den är varken mjuk eller hård tycker jag o den går att flytta någon mm bara… Rufus är ca 9-10 månader..
då är den ganska stor med andra ord…. jag vet inte hur stora varbölder kan bli… men om det var en sårskorpa på kan du ju hoppas att det är en varböld! vänta några dagar och se! Om det kommer en ny skorpa kan du smörja med någon mjukgörande salva och tvätta med koksaltlösning och hoppas att varbölden spricker upp om det nu är en sån. om den bara växer kan det ju v ara bra att kontakta vetrinär
Jag tror inte det är någon tumör om han är så ung. Men om det så är så finns det en vetrinär i stockholm som opererar bort och undersöker tumör och sånt. Tyvärr vet jag ju inte om du bor så nära stockholm. Besöket kosta 400 tror jag, (dyrt för att få reda på att det är en tumör fast man redan vet det..) 3 000 eller 2 500 tror jag operationen kosta. Rekommenderar dom,fast för tillfället har jag glömt bort namnet.
Fortsätt se om den växer. (y)
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
jag bor i blekinge :)
Ja då är det väl ingen mening då.. Men håll koll och titta om den växer!
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina