Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 279 ggr
Annisen
0

De biter honom!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tre pojkar i en och samma bur. En är född februari-07 och två bröder som är födda i april-07. De kan alla busa ganska våldsamt, men aldrig så att jag trott att de vill skada varandra. I går upptäckte jag detta på den äldre av dem, han har sår under hakan! Ledsen Det är små sår och lite torkat blod på ett ställe. I morse såg det ut som att det var lite ljus ljus ljus rosa i pälsen som att han hade blött mera. Vad ska jag göra?? Jag vet inte vem av de yngre som bitit honom och jag vet inte om det är att de inte kan bedömma så bra ännu hur hårt de leker? Oftast brukar det vara den här killen som är överst! Kanske kan det vara så att nån av dom yngre bitit när han stått över den…

Hur ska man hantera detta? Jag vill verkligen inte behöva sära på dem, men vill ju så klart inte att någon ska bli skadad på kuppen! Ledsen

Annisen
0

En till bild som visserligen blev ruskigt suddig och dålig men man ser bättre området som såren är på…

jessi_twini
0

hmm. det har hänt mina råttor oxå.. jag var tvungen att sära på dom.. nu förtiden när jag ska ta ut dom måste jag ha dom en stund ute i var för om dom e tillsammans så hoppar dom på varann!!och nu har han börjad bita mig oxå!!!!!