Presentation av oss :)
Hejsan! Clara heter jag och i söndags flyttade det in 3 råttgrabbar hos mig. Jag har läst väldigt mycket här på forumet men inte skrivit så jag tänkte presentera oss lite! Jag har haft råttor förut och varit sugen på att skaffa nya väldigt länge men har velat vänta tills min son blivit lite äldre. Nu när han snart är 2 ½ år så fick det bli av!
Råttorna som flyttat in här är 3 bröder på 9 månader. Albert och Roger som är agouti hooded rex och Rune som är black hooded rex. Jag köpte dem av en tjej som i sin tur köpte dem när de var 3 månader. Då hade de endast blivit hanterade av en 7åring.
De är helt underbara och jag är fullkomligt kär. Jag pluggar mestadels hemma just nu så nästan hela dagarna och kvällarna har de ett stort vardagsrum att vara lösa i. De far runt som tokiga och tycker om att klättra på mig. De litar inte helt och håller på att jag inte är farlig än så snabba rörelser skrämmer dem men nu när jag öppnar burdörren klättar de direkt ut på mig. Och igår kväll somnade de alla tre i min säng och Albert låg och knastrade och ploppade med ögonen 
Jag tycker dock att de är väldigt, väldigt små för att vara 9 månaders killar. Jag har inte vägt dem än. Men de är lite tunna och inte så muskulösa. Men det ska det bli ändring på nu med en massa nyttig mat!
Det har inte blivit så bra bilder än för jag glömmer hela tiden bort kameran men några ska ni få i alla fall.
Här är en sovande Albert.
Vilka sötisar! och jättefin bur 
Ja det verkar som att de gillar sin nya bur :) men ännu bättre är såklart att springa lösa och sova bakom soffkuddarna eller bakom gardinerna ^^
Kan inte annat än att hålla med #5, verkligen underbara råttisar och fin bur! :D
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Hej och välkommen :D Superfina rådisar och bur! :)
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
ser ut som ett mysigt gäng :)
# 3 Albert är söt ! En toppenbur ! 
åååh så söta :)
hihi Rune hette min farfar ^^, tycker de är ett charmigt namn på smådjur ^^ även Albert och Roger :D
// Stephanie och hårbollarna 
Ja de är verkligen jättesöta:) De blir mindre och mindre rädda för snabba rörelser nu och har till och med börjat klättra upp längs mina ben när jag går ^^
Däremot tycker jag att det är lite väl mycket smågnabb mellan dem. Aldrig något allvarligt men lite pip då och då blir det. Jag har försökt se om det är någon speciell men de gör likadant alla tre. Sover ihop gör de nästan alltid iallafall.
de kan göra upp om rangen
så länge det inte blir så allvarligt att de blir skadade så är de ingen fara :)
// Stephanie och hårbollarna 
Välkommen! :)
#13 Ja, att de gör upp om rangen har jag också tänkt. Jag har haft två flockar med hanar tidigare och där gjordes rangen upp snabbt och smärtfritt och sen var det slut med bråk och fortsatte vara så livet ut ^^ Så jag har ingen erfarenhet av råttor som småbråkar i flera dagar. Och ikväll har de sprungit runt och jagat varandra och pipit i två timmar.. tills de slocknade i en hög tillsammans :P