Drömkullen...
Äntligen!!!! har hittat en mink dumbo pappa till min älskade mink dumbo rex hona. Tänk förhoppningsvis får vi en hel kull med vackra vackra minkar
Längtar sååååå…

Vad kul! Grattiiis! :D
åååå grattis :) vad härligt med bebbar…
har du nån bild på mink färgen?
grattis iaf hoppas det blir fina bebbar..
Skoj :) Någon bild?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Va kul! Grattis:)

#8 SHIT VA SÖT!!! vill pussa sönder
Grattis! Mink är en otroligt vacker färg. :)

Nu är råttorna ihop men när jag har tittat har dem inte verkat få till det… Men de får sitta ihop över natten och jag håller tummarna. Hanen är superfin, fast väger dubbelt så mycket som min lilla jovita lol.
Han verkar ha det lite svårt att få till det men förhoppnngsvis blir han av med svendomen?
inatt…
Vi vill ha minkbebisar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haha, stor stark påg, Jovita must be in heaven! *skrattar*
Åh va kul :D Mink är ju jättefina, å sen att dom var dumbo båda två är ju bara ett plus, i mitt tycke ;D Skulle säkert bli skitsöta bebisar, får hoppas att det blir nåt =)

Hur går det? Tror du det blir några bebisar? *nyfiken*

Vet verkligen inte. igår var det lite blod runt hålet och hon var fortfarande öppen trots att jag parade henne i torsdags natt så vi misstänkte livmodersinflammation eller missfall. Så googlade jag en massa men det står så himla lite om just parningsakten mm men det stod någonstans att om den var lyckad kunde dem ha en liten vitgul vaxpropp i öppningen och en sådan har hon. Och blodet är borta och hon äter och dricker som vanligt. Så vi får väl se. Förra gången märktes det inte förrän sista veckan på vikten och magen. Men jag hoppas hoppas hoppas… Fast ännu mer hoppas jag att hon inte fått livmodersinflammation
Åh nej, håller tummarna för att det inte är ngt allvarligt.. :(

Ja hoppas hoppas att det har lyckats och att hon får vara frisk…
Vill utöka min flock, vi får väl vänta & se 

åhhhh hon har gått upp 10 gram
kan det betyda bebisar???
( Eller så är det bara en ovanlig god mat dag
)
Det är en sak som jag inte direkt tycker är schysst av råttflickorna… att inte visa förrän sista veckan… arrrg…:)
'
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

blev nog ingen kull, på torsdag är det 21 dagar och hon har inte gått upp alls
Attans!… försöka igen?
Jag vet att när Doodle skulle ha bebisar så var jag inte säker förrän dag 21… och nu när Cheeze ska ha så är jag inte heller helt säker… Jag tror att det har tagit för ibland ser hon ut som en tennisboll men ibland är hon lika slank som tidigare… Enda skillnaden med mina honor är att Doodle blev lugnare och nu är Cheeze, som var lugn redan innan ännu lugnare…
Jag misstänker att jag läst någonstans att en del honor inte ökar i vikt nämnvärt, att inte ens erfarna uppfödare kan säga bu eller bä om dom… Och jag gissar att mina sådana är fallet.
Ge henne en chans, vem vet… det kanske piper i buren torsdag natt eller fredag… :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jo Jag hoppas ju fortfarande och ett tag var jag övertygad. Men ja vi får väl se. Kommer inte att försöka igen då hon nu är 13 månader gammal så jag hade verkligen hoppats på denna kullen:(. Men jag har hennes dotter från förra kullen och hon ska paras i höst. Förhoppningsvis får hon en liten mink trots att hon är black husky roan…
Jag sitter här och hoppas att modernet ska slå igenom på Cheeze kull… :) Hon är (troligtvis) mink, jag tittade inte på henne så mycket men jag vet att hon var/är brunaktig… När jag skaffade tjejerna var jag totalnovis på färger… :)
Slår det igenom så får jag en kul kull… :)
Man ska inte sluta hoppas förrän det faktiskt är för sent, råttor kan förvåna en i all evighet. :) *älskar dom*
OT såg att du skulle sluta pyssla!?! Varför? Sälja ut dina pärlor?
*man kan inte ha för mycket pärlor*
:)

har tappat intresset för pärlorna helt eller iallafall för rocaille pärlorna. för tidskrävande. Gör mest haslband med halvädelstenar och äkta silver och guld nu. Så allt oäkta ska bort.
Jag säljer lite genom ett par butiqer etc och det är inte lönt att göra av glaspärlor för man kan aldrig konkurrera med tex H M i priserna.
Jag gör ju egna mönster för 11/0 i rysk stil, jag kan inte lägga ner dom nu, ok att det är tidskrävande men bättre avslappning får man söka efter. :)

felräkning, det är ju en hel vecka kvar så lite hopp kan jag ju ha, (fick för mig att det var tre veckor sedan parning idag)
*asg* Inte stressa nu mormor… :) Låt henne gå tiden ut. :)
Här sträcks det för fullt just nu och hela bebisburen är omboad… Skedde över natten hennes ommöblering, igår var jag orolig att hon inte skulle boa alls och idag är hela buren ett bo. :)
Jag som blivande mormor håller dock på att få nervsammanbrott. Jag är inte bra på det här med att vänta och samtidigt vill jag ju se att Hon mår bra…

lol hur många dagar har hon kvar?
Tja… igår var det 21 dagar sedan parning… Så idag… ja… :)