Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1927 ggr
zickan
4

(S) Råttselar

Nu är sommaren på väg. Jag och Sorklands håller ännu på med att tillverka selar.
8 Modell som är svår att ta sig ur. Gjort i tunt smidigt satin snöre, små lätta stopp för mindre tyngd för råttan, många färger att välja mellan, 2m koppel ingår.
Vi har även tagit bort trycket på nacken som både ger obehag och kan vara skadligt.

http://www.zickans.com/zickansele.htm

50:- styck, 2 meter koppel och porto ingår.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

123fyra
0

Har du svart, mörkgrå eller vit? :)

zickan
0

Svart finns. Vit och mörkgrå kan beställas hem.

woollo
0

har mailat dig. hur gör jag för att beställa??

*Personlig ägodel till två råttor och två hundar*Skrattande

Fisfia
2

Skulle man kunna få se någon bild på den ergonomiska uppdateringen som lättar på trycket från nacken, så det blir lättare att förstå?

zickan
0

#4 Sitter en liten ring på delen i nacken och ett lås på själva selen. Man kan välja att köra den som vanligt. Eller låser man fast nack delen i selen så den dras bakåt.
Normal 8 sele så hamnar trycket/belastningen direkt på nacken om råttan hoppar till framåt och det tar stopp i linan, eller ägaren råkar rycka till lite. Med det spännet så hamnar ingen belastning alls på nacken, utan helt runt fram benen där det inte ligger känsliga nerver.

Ska försöka få ett kort nästa vecka :-)
Är sorklands som gör dom just nu. Jag annonserar osv åt henne. Jag har strul på jobbet. Finns inge personal kvar så chefen och jag nu när jag är frisk, kommer få dela upp 2 pass om dagen på oss två.
Gett över allt mitt material till henne och har inge färdiga selar hemma. Men dags för att ta med råttorna ut snart, så jag har beställt lite material att göra några til mig själv nu.

[134643]
2

#5 Jaha, det är det den extra ringen och "låset" är till för! Har alltid undrat det, men då vet jag. En bra idé kan vara att skicka med en manual med selen, för mindre smarta människor som jag! Flört

Edit: Kom på att jag kanske skulle skriva att jag ananrs är toknöjd med selarna! Verklgien snygga och superlätta, till och med för mig, att sätta på :)

zickan
0

#6 haha, så långt har ju inte jag tänkt ;-)

Afrejd
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en bild på zickan sele (ergonomiska uppdateringen)

[CajsaBajsa]
0

Jag vill bara påpeka att det står att de kostar "5:0-". Inte för att klaga Glad

zickan
0

#9 haha tack. Har helt missat ^^

#8 just ja du hade med en sele i dag. Där ser man lite hur vi länkat ihop. När man drar till i kopplet så snör det inte åt runt halsen, utan trycket dras åt runt benen istället. Skapar inge obehag eller riskerar nackskador.

Afrejd
1

Väldigt smart uppfinning =) dock så fick zickan sätta på selet åt mig för jag har inte tålamod hahahah xD