Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 957 ggr
Gahich
0

Tillfälligt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har satt ut en annons om denna lilla tjej vid namn Askungen som söker efter ett hem. Har tyvärr inte fått någon som kan tänka sig att ge henne ett hem Rynkar på näsan

Det börjar bli lite kritiskt just nu då mamma Gin födde sin andra kull igår natt, så jag har verkligen fullt upp heeeeela tiden. Därför känner jag inte att jag har tiden till att introducera henne till min nuvarande tjej-flock. Skulle vilja lägga all min tid på mamman och ungarna.

Därför undrar jag om det finns någon i Västerås trakten (Västerås, Hallstahammar, Fagersta, Esikstuna m.m.) som kan tänka sig att ta hand om henne tillfälligt?

Jag kan köra henne hem till dig och du behöver inte betala för det. Sedan får du välja om du vill ha kvar henne om du vill att jag ska ta tillbaka henne om några veckor när allt lugnat ner sig här hemma.

Det skulle verkligen vara GULD VÄRT om någon skulle kunna tänka sig att ta sig an henne, bara tillfälligt eller om hon får ett permanent boende hos dig.

här kan du läsa och se bilder på alla ungar i kullen och här kan du läsa lite om tiden dem bott här.

Lancia
0

Hade jag haft flickor här hemma hade jag inte tvekat en sekund på sötnosen.

Fjordell
0

Jag hade kunnat ta henne så hon fick vara med mina 6 unga flickor, synd bara att det är så långt bort :(

Gahich
0

känns som alla har pojkar eller bor för långt bort… Rynkar på näsan

Lancia
0

Transport brukar ju sällan vara ett problem. Om två veckor finns transport till Sthlm, och därifrån vidare ut i landet sedan. (Råttutställning med utställare från alla sveriges hörn) Men hon ska ju inte behöva sitta ensam i 2 veckor heller :/

Så jobbig brukar en introducering med tjejer dock inte vara att du direkt behöver lägga massa tid på det. Eftersom hon är så pass ung som hon är så bör det inte vara några som helst problem.

Fjordell
0

#3 Förstår det :s Fasen att jag inte har hunnit ta mitt körkort ännu, för då hade jag gärna gett henne ett hem eftersom jag då ändå ska neråt landet och hämta upp några grabbar. Skrikandes

:holmgreen:
1

Jag kanske kan köpa henne.

Jag måste bara få klartecken från mamma och pappa först så hör jag av mig sen :)

Jag bor i Huddinge, Stockholm med min lilla flock på 4 tjejer :)

silverorm
0

Jag förstår inte riktigt problemet?Obestämd En såpass ung tös ska inte behöva introduceras på något sätt, dina andra honor har de problem på något sätt? Om inte så ska du kunna sätta in henne till dom, utan problem.

De kullar jag får här sätts alltid in till hon respektive han flocken när de är 4 1/2-5 v gamla, städar inte burarna innan utan "slänger" bara in dem, har aldrig varit några problem..?

Planerar du att spara henne?

Förstår att du känner dig stressad, men denna lilla tös är nog ditt minsta problem, hade mamman fått en kull till? Låt mamman vara i fred o ge mkt mat bara, så ta det lugnt.Glad

Gahich
0

Den lilla tösen har flyttat tillsammans med sin syster till ett tillfälligt hem men letar fortfarande ett permanent boende Glad

#7 Själva introduceringen är inte det stora problemet utan tiden, kanske formulerade mig lite konstigt. Mina andra två honor får springa och gå som dom vill ur buren när jag är hemma, under tiden som jag gör annat som ex kolla på tv, plugga, äta m.m.

Det känns inte säkert att släppa ut den lilla tösen löst i lägenheten samtidigt som jag gör annat, och har inte tiden till att ha ögonen på henne hela tiden. Då räcker min tid inte till allt annat jag måste få gjort. Går sista året på gymnasiet så har fullt upp med allt inför studenten, skolan, jobb m.m.

Men nu har den lilla tösen fått ett hem för tillfället så hon har det kanon Glad

sarakaka
0

#8 Ja hon bor hos mig. ^^
Skulle gärna vilja ha kvar henne, hon är helt underbar! Men tyvärr så går inte det.

Askungen är TOTALT orädd. xD Och har jättemycket spring i benen. Jättesocial är hon. ^^

Gahich
0

#6 skickar PM till dig!

sarakaka
7

Det har ändrat sig så jag kan nu berätta att Askungen kan stanna och bo här permanent med sin syster. :)

Fjordell
0

Vad kul! Skönt att det löste sig :)

sarakaka
2

Ja verkligen! De har de ju så bra tillsammans, mamma tyckte det var synd att skilja dem åt, även om det såklart blir mer ansvar med 6 råttor än med 5. (a)
Fast jag tar ju hand om dem själv så. :)
Hon sa "okej då… bara det inte luktar kiss så får hon stanna!" xD