Introducering
Nu ska vi utöka vår lilla hanflock med en till råtta snart!
Vi är rookies inom introduceringsbiten - har läst litegrann här på iFokus om det men är fortfarande lite förundrad.
Vi har två hanar, lite över 2 månader gamla (de kommer vara närmare 3 månader vid introduceringen). Tillskottet blir en bebis på 5 veckor. Bör vi följa stegen från introduceringsartikeln till punkt och pricka eller blir det simplare eftersom alla är så unga?
Andra tips eller synpunkter?
Jag skulle satt dem på en neutral plats (typ bord) och låta dom träffas, och låta dem vara där tills de går o lägger sig o sover tillsammans.
Ändra sedan i buren, byt ut hängmattor och möblera och sätt in dom. Håll extra koll första timmarna (:
När jag satte ihop mina nykomlingar med mina två gamlingar gjorde jag på detta sättet och det har funkat kanon sedan dess. Ena grabben var lite hård mot dem men det gav med sig efter några dagar. :)
Hoppas jag har varit till någon hjälp, såg att det var typ lika dant som beskrevs i artikeln men :)
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
Introduceringsartikeln är en jättebra mall, men jag betvivlar att det är särskilt många som följer den till punkt och pricka. ;)
Med så unga hanar skulle jag nog satt ihop alla tre på en neutral yta (vi brukar använda köksgolvet), städa ur buren (brukar ha Varghund att sitta i köket och hålla ett öga åt mig under tiden) och om allt gått bra fram tills buren är färdigstädad sätter jag in allihop tillsammans, gärna i samband med middag så att de får mycket annat att fundera på också. ;)
Har alltid fungerat klockrent här hemma. Men har man mer svårintroducerade individer i ekvationen så får man naturligtvis ta det lite lugnare. Så unga råttor borde dock inte ha några problem. De har ju knappt ens hunnit bli tonåringar än. :)
#1 Ninjad! xD
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
TS gud vilka fina killar! Tarzan kommer få det kanon 
Ts: Du måste bara visa massor med kort och skriva hur tarzan är sen :D Han är ju bror till mina två busfrön som snart kommer hem :D Så skulle vara skojj att se hur dom alla utvecklas
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
Introduceringen har gått bra!
De fick träffas på sängen alla tre, och det var inga intriger över huvud taget. Han lät sig putsas av både Nimbus och Lucifer, men var aningen blyg. I buren så har de busat runt lite, lillen har pipit rätt mycket av ren känslighet men de har aldrig bitit eller nafsat över huvud taget på honom. Just nu ligger alla och sover tillsammans. 
#7 Vad skönt att höra! När anlände lillbebisen?
#9 Jaha! Jag trodde datumet då hon skulle komma till Sthlm var den 12e maj? Eller minns jag helt galet nu? xD haha.