Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 815 ggr
Zizza
0

"vågig päls"

Hejhej

Tänkte höra om ni vet varför ena pojkvännens råttor har lite stripig och vågig päls? Har han någon form av rex eller något i sig?

De vågiga syns väldigt tydligt i pälsen. Ser typ ut så här " ~~~~ " fast i större drag

Mvh. Sanne & Djuren

hus-musen
0

Har han vågiga morrhår oxå så är han rex. Finns både bra och dåliga rexar, en del är riktiga små krullfår och andra syns knappt att de är rexade.

Qui dormit, non peccat

Ninja
0

Rexpäls som inte är i toppkvalitet, tycker jag det låter som. De kan ha täckhår och lite vågig, sträv päls, inte som rexars mjuka lockar men inte heller släthårigas struktur.

chade
0

Min gamla gubbe här hemma har blivit mer ''lockig'' med åren. Han är slät nästan överallt, förutom på rumpan, där är han väldigt spretig. Funderade ett tag på om han bara fått rex-genen på rumpan haha :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Lancia
0

#3, Mina släta gammelgubbar brukar också få något som ser ut som dålig rexpäls på bakre halvan av kroppen. ;)

chade
3

#4 Det ser ju inte bättre ut för att han har blivit lite tunnhårig heller. Han ser lite ut som en galen vetenskapsman ibland när det är som värst haha

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Zizza
0

Han har inte krulliga morrhår, därför var jag osäker. Men de ser ut som att han har någon form av rex i sig ;P ser helt knasig ut

Mvh. Sanne & Djuren

[Ratass]
1

Nån bild på både kropp och morrhår? :)

Ninja
0

Alla har inte sådär krulliga morrhår, inte om de är dåliga rexar. Sen kan det även gå i perioder, pälsen ser olika ut beroende på fällning. Efter nästa pälsbyte kan han antingen vara likadan, lockigare, eller slätare.

Zizza
0

Lilla Nemo har haft samma päls sen han föddes typ.. och är 8 månader nu. Väldigt tjock är pälsen med.

Ska försöka få en bild på honom när jag kommer hem från jobbet :))

Mvh. Sanne & Djuren