Uppdatering "varbölden"
Precis kommit hem från vet.! Enligt veterinären är det ingen varböld. Dem är mjukare i mitten, när man petar på dem och Whiskeys är hård. Hon sa att det kan vara ärrvävnad eller inflammation. Det kan även vara en tumör, då det kom ut grön "gegga" eller grönt var förra gången, när bölden sprack. Jag fick hem en "spruta" med medicin i som hjälper mot inflammation och detta ska tas i 14 dagar, två droppar om dagen. Om bölden inte går ner eller försvinner på dessa 14 dagarna, utan fortsätter växa eller förändras, så ska jag ringa veterinären igen och så får vi utgå därifrån vad som ska göras. Håll tummarna för att det är inflammation! HOPPAS!
Håller alla tummar för inflammation då! :)
Förresten jag är lite nyfiken vad veterinär besöket gick på till slut? Såg du vart lite orolig för det :O
480 för undersökningen och medicinen, helt okej summa ju (Y) *Phew* hehe
Så bra att det gick bra hos veterinären. :-) Hoppas bulan bara är ett knöligt ärr eller en lättbehandlad inflammation.
Det måste väl vara en infektion inblandad också,inte bara inflammation. Vi håller både tummar o tassar här.

Varbölder kan vara hårda oxå, när de blir mjukare i mitten är när de är "mogna" för att spricka.
Så bara genom att känna på en knöl kan man inte vara säker på om det är en tumör eller en varböld tyvärr.
Hur som helst så är det bra att du fick med dig medecin till Whiskey :D
Qui dormit, non peccat
Updatering om vad som har hänt osv efter att ha börjat ge honom medicin kommer up snart!