Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 423 ggr
råttan1
0

snedskalle

Min råtta på 9 v fick för 10 dagar sedan öroninflammation och snedskalle. har nu ätit antibiotika sedan dess. När hon fick det gick hon och ramlade hela tiden, men inte nu längre.Hon mår bra, är pigg och busar, äter mycket och verkar må bra men hon har fortfarande snedskallen kvar. lutar ganska mycket men springer och går obehindrat, men lite svårt ibland när hon ska klättra neråt, men ej uppåt.

Kan hon leva så eller är det bättre att ta bort henne?

Någon med liknande upplevelse?

LindaBlue
0

Jag har haft likadant med en råtta! Jag skulle säga att det vikiga är att hon fått tillbaks balansen och verkar må bra. Min tjej levde obehindrat ett och ett halt år till, inan hon dog av andra orsaker. De kompenserar jättebra för det lutande huvudet, men det har du ju märkt själv. :)

hus-musen
0

Om balansen är återställd och hon inte har andra problem så hade jag låtit henne leva.
Ett snett huvud lär de sig att kompensera för och många råttor lever ändå ett fullgott liv.

Hade hennes balans fortfarande varit borta hade jag avlivat.

Qui dormit, non peccat

Hallonblad
0

Vi har en pojke med snedskalle, och han lever helt obehindrat bland sina burkamrater. Så länge hon inte besväras av balansproblem så skulle jag låta henne leva. Råttor är helt fantastiskt anpassningsbara. Hon kommer snabbt lära sig kompensera för sin något sneda värld. ;)

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig