Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 677 ggr
Sus87
0

Sökes: Uppfödare/kull?

Hej! Efter en alltför lång period utan råttisar längtar jag nu efter nya tillskott i mitt liv! Jag har tidigare haft från djuraffär, men skulle tycka det vore skönt att få veta temperament och sjukdomshistoria på mina kommande bebbars föräldrar. För ett antal veckor sedan började jag leta kullar i eller runt Sthlms län (jag bor i Sthlms innerstad), men det har visat sig vara svårare är jag trodde! Jag skulle därför bli hemskt glad om ni ville ge tips på aktuella kullar, jag är ovan vid ifokus-formatet och tycker att det är lite svåröverblickbart. Jag är ute efter två trygga, sällskapliga syskon. Jag är mycket, mycket (!) svag för dumboråttor, och mitt hjärta klappar extra vid tanken på två ljuvliga rex-dumbosar. Men som sagt, prio ett är trygga råttor och oavsett pälstyp och öronplacering KAN jag ju inte annat än älska dem:-) (En önskan från anhöriga är dock svartögda råttor, så det måste jag hålla mig till) Håller tummarna för att några bebisar just nu ligger i boet och väntar på mig ^^ Kram /Susanna

Lilith
0

Hör efter med Katoz. Vet att hon har en kull just nu, jag har ingen koll på örontyp eller färg dock.
Hon bor även i Stockholm, vilket är ett plus för dig :P

Sus87
0

Tack så mycket! Ska kika in : )

zickan
0

Jag har en kull som föddes i dag. Finska Bet-eden, parad med danska Bullseye. Alla är dumbo. Inga rex dock. Förväntade färger är blått, agouti, black.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Sus87
0

Stort grattis!! Och DUMBOSAR, hjärtat blir varmt : ) Finns du i Sthlmsområdet månne? Så där finns möjlighet att hälsa på?

zickan
0

Nej jag finns dock i västerås. Ca 55min tåget från t-centralen.

Sus87
0

Nja det är ju så gott som mitt i stan ; ) Då råttköpet är en familjeangelägenhet på högsta nivå måste mina syskon och far och mor konsulteras; råttorna är bebisarna i vår familj. Jag bor hemifrån men har mycket nära kontakt med familjen. Mamma=ursprungligen råtträdd, därifrån kommer önskan om att råttorna ska vara svartögda. Våra senaste råttor var vita med fläckar, och dem gillade hon mycket. Är färgerna i din kull solida, eller finns där fläckar? Och finns möjlighet att få ta med familjen vid eventuellt besök?

zickan
0

Ja de kommer vara helfärgade. Håller inte på med så mycket tecknat. Katoz har kanske burmes eller svart ögd siames.

Katoz
0

Jag fick en kull i förrgår, black, russian blue ev även sm alla dumbo. Men troligen så är alla redan bokade. Bor själv i Haninge, söder om sthlm

Katoz

Sus87
0

Tack för dina svar! Mamma röstar för variegated, så jag hör med Katoz hur läget är där. Lycka till med bäbusarna så länge!

Sus87
0

Å det var synd! Fler kullar i Sthlms län månne?

zickan
0

Variegated är det inte många som föder upp. Kan ringa Potku/Brisbys. Kontakt uppgifter på srs hemsida. Uppfödaren har inge hemsida.

Annars är det palm's neråt skåne hållet som jag vet håller på med variegated. Men det kan dyka upp lite här och där.

Sus87
0

Tack för dina tips! Jag letar på!