Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 702 ggr
Alice-ia
0

bajskonsistens?

hehe, fin rubrik… Men det är ju det jag undrar över.

Jag har haft mina 2 små damer hemma i en vecka nu^^Dom är underbara och jag älskar mina råttor. Men Idag när jag tog ut dom satte dom på axlarna gick runt lite mm. så började en av dom bajsa, typ kletiga,många bajskorvar och dom kletade av sig på tröjan och luktade MYCKET, kvällen innan gav jag dom vitkål. Beror det på det, eller har hon diareé?

:D

Gia91an
1

Det beror på i vilken form du gav henne vitkål? Vitkål kör igång magen regält när den är rå men är den kokt så är den snällare…

Själv äter jag en diet som består av kött och kokad vitkål… Detta innebär att mina råttor får kokad vitkål minst 4 ggr per vecka och de ÄLSKAR det.. Men de är jättebra i magen…

Mina råttor är ju dock vana, men ja….

När de vid något tillfälle fått det rått så blir de lite lösa i magen…. Men kokad går hur bra som helst…

sarakaka
0

Råttor kan stressbajsa om det är lite jobbigt för dem, de är ju fortfarande nya. Kan det vara det? :)

hus-musen
0

Vitkål om de är ovana kan ge lösa magar, så ge lite mindre av det så de vänjer sig. Mina har inget problem med rå vitkål, men bäbisar kan vara känsligare och de som är ovana förståss.

Qui dormit, non peccat