Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1620 ggr
[MellMell]
0

4 hanar + Furet Tower

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Har nu tagit det enormt svåra beslutet att låta någon annan få ta hand om mina fyra pojkar…Va till veterinären med vovven då han har blivit dålig flera gånger efter att jag skaffade råttorna, och fick beskedet att han antagligen inte tål dom…Och då känner jag att för allas bästa vore det bäst att låta dem flytta till ett annat hem.

De två äldsta råttorna, Sven-Ingvar och Nils är ca 10 månader. De är från en djuraffär i Karlstad.

De två mindre råttorna, Putte och Ringo är ca 6 månader och från en uppfödare.

De bor i en Furet Tower som kan köpas med dom. Med följer även massa tillbehör (ca 2 kartonger), mat och alspån om det finns kvar vid flytten.

Detta är ett väldigt svårt beslut för mig, men för att alla ska må bra så är det bäst. De är inte de tamaste råttorna, men med tid och kärlek kommer de bli världens gulligaste!

Allt säljes för 2000kr.

Hör av er om ni vill ha mer bilder eller info. De finns lite utanför Arvika i Värmland.

[MellMell]
0

Sven-Ingvar

[MellMell]
0

Putte

[MellMell]
0

Buren

[MellMell]
0

Ringo, dock är han ljusare nu

[MellMell]
0

.

[MellMell]
0

*putt*

mikeiko
0

Här följer  vad en annons ska innehålla vid försäljning eller omplacering av råttor

Kom ihåg att skriva annonsen rätt från början, felaktiga annonser kommer att raderas direkt

Det är inte tillåtet att annonsera ut råttor som är nakna, dubbelrexade eller manx eller avkommor av dessa

Om man lägger upp en kulltråd där bebisar finns till salu ska alltid en annons skrivas enligt mallen nedan annars raderas den direkt och du får ett meddelande om detta

Alla som vill erbjuda sina eller andras ungar i önskas-trådar måste också skriva en annons. Detta för att mildra buskisaveln.

För fullständiga regler samt exempel på utseende på annonser läs artikeln Säljes- och omplaceringsregler

Detta ska en säljes/omplaceringsannons innehålla;

• födelsedatum
  • färg, teckning o hårlag
  • kön
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
  • faderns namn, födelsedatum, vikt
  • moderns namn, födelsedatum, vikt
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
  • ort där råttan/råttorna finns
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
  • Om annonsen ska vara låst eller ej
[MellMell]
0

Sven-Ingvar

• födelsedatum - I början av maj 2011 (djuraffär)
  • färg, teckning o hårlag - Black hooded? Är jättedålig på färger
  • kön - hane
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej
  • faderns namn, födelsedatum, vikt - vet ej
  • moderns namn, födelsedatum, vikt - vet ej
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - Kan ej ha kvar dem då de inte fungerar med min hund
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - fungerar bra, alla 4 trivs jättebra tillsammans
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb pris spelar ingen roll för råttorna om du kan erbjuda ett bra hem, ej reggade
  • ort där råttan/råttorna finns - Arvika
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) blackzoone@hotmail.com
  • Om annonsen ska vara låst eller ej - ej

Nils

• födelsedatum - I början av maj 2011 (köptes samtidigt som Svenne)
  • färg, teckning o hårlag - Black eller agouti huskey roan, han va väldigt ljus när jag köpte honom så jag vet inte vilken av dom han var från början
  • kön - hane
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej
  • faderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
  • moderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - Samma som Svenne
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - funkar bra
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - samma som svenne, inte reggade
  • ort där råttan/råttorna finns - Arvika
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) blackzoone@hotmail.com

Putte och Ringo

• födelsedatum - Tror det är 17 september 2011
  • färg, teckning o hårlag - black husky roan
  • kön - hanar
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet inte
  • faderns namn, födelsedatum, vikt - vet ej
  • moderns namn, födelsedatum, vikt - vet ej
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - samma som ovan
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - fungerar bra, dessa 2 är oskiljaktiga så de ska flytta till samma hem!
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - samma som ovan
  • ort där råttan/råttorna finns - Arvika/Värmland
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - samma som ovan

Som sagt, pojkarna vill jag inte ha något för, bara garantin om ett bra hem. Burpaketet vill jag ha 2000 kr för. Maila vid intresse.

[MellMell]
0

*putt*

sarakaka
0

Vad tråkigt för dig att de måste flytta :(
Men man ser att de haft det bra hos dig!
Lycka till med allt och hoppas hunden mår bättre. :)

[MellMell]
0

#10 Ja det är inte roligt, har blivit fruktansvärt fäst vid dom T_T Men som sagt, vovven mår inte bra av att ha dom här hemma, och dom får inte komma ut så mycket som jag vill då det blir ännu värre för hunden…

Tack! :)

[MellMell]
0

*putt*

[MellMell]
0

*putt* Verkligen ingen som har möjlighet att ta hand om grabbarna? :(

amehristajatack
0

Hej mellmell! Hur det går för grabbarna, har du hittat något nytt hem åt dem?

[MellMell]
0

Hej!

Nej än så länge bor dom kvar, har inte hittat nått än…:)

[MellMell]
0

Ingen som har möjlighet att ta hand om fyra klumpar?

[1UpShroomish]
0

Jag skulle kunna  ge dom nytt hem men kan tyvärr inte betala för dom :/ dock så har jag heller ingen bur ledig.

[MellMell]
0

Nej jag vill inte ha något för dem, bara dom får ett bra hgem…Jag har en gammal bur i förrådet som jag hade när jag bara hade 2, kan kolla om den är laglig för 4, isåfall kan du få med den på köpet om du vill…

[1UpShroomish]
0

Sålde du din furet tower?
Vart bor pojkarna nu isåfall?

[MellMell]
0

Nej jag har fortfarande den kvar, fast den är tillsalu, har en bur i förrådet som dom får bo i om buren åker först…

Jag har en bur som kan följa med om du vill ha dom…den är ungefär 90x53 och ca 75 hög.

[1UpShroomish]
0

Tycker det vore mkt bättre ifall de fick ha kvar deras gamla bur istället för att de ska trängas i den där :/ låter nu som om jag bara vill ha buren men så är det inte säger bara vad jag tycker är bäst.

[MellMell]
0

jo det vore ju det bästa, men som sagt kan jag inte ha kvar dom så jättemycket längre…och furet towern köpte jag i december så den vill jag inte ge bort, utan vill ha lite för den…men om dom flyttar med den lilla buren måste dom ju få komma ut extra

[1UpShroomish]
0

Hur mkt skulle du vilja ha för pojkarna om jag tar furet tower buren också?

Bor i Karlstad btw

[MellMell]
0

har satt ett pris på 1500 för furet towern med alla tillbehör som finns med nu (ca1-2 kartonger och lite spån och mat), men kan gå ner lite om du vill…:)

[1UpShroomish]
0

Jag kan tyvärr inte ge mkt då jag nyss köpt en ny bur åt mina flickor, hade velat ge dom ett nytt hem men vill jue heller inte att de ska bo i en liten bur :/

vet inte hur man ska göra men finns säkert någon annan som är villig att ta dom :)

[MellMell]
0

ah okej, synd :/ Får hoppas nån kan ta hand om dom ^^'

[MellMell]
1

Om nån är intresserad kan jag gå ner till 1000 kr för allt…då är det en furet tower i fint skick, massa tillbehör, lite mat och spån, 3 selar, en liten transportbur och självklart grabbarna…måste hitta ett nytt hem snart :/ Har även en mindre bur som kan följa med vid intresse (53x90x75)

[MellMell]
0

Kan även tänka mig att ge bort dem två och två…ifall flyttar de två minsta tillsammans och de två äldsta tillsammans.

[1UpShroomish]
0

Hm.. skulle jue isånna fall kunna ta två utav dom i den mindre buren.

men skulle vilja se bild på buren först så jag känner att den verkligen är stor nog :)

[MellMell]
0

visst, jag kan gå ut och ta kort på den direkt :)

[1UpShroomish]
0

Och gärna lite fler bilder på pojkarna :)

[MellMell]
0

Enligt burräknaren får det plats 6 råttor i den…hon som hade den föremig hade 5 honor i den så den är inte så jätteliten,dock är 5 råttor lite häftigt i en sån bur enligt mig…men 2 får lätt plats :) visst,kan springa iväg och knäppa lite kort på grabbarna :)

[MellMell]
0

Putte

[MellMell]
0

Ringo

[MellMell]
0

Svenne

[MellMell]
0

Nils

[MellMell]
0

Förlåt för kvaliten på bilderna, jag är verkligen jättedålig på att ta bild på dem…xD Antingen vill dom inte sitta still eller så är dom för nära…

Jag vill helst att Putte och Ringo flyttar tillsammans,och Nils och Svenne tillsammans…Putte och Ringo är oskiljaktiga…

[1UpShroomish]
0

Tycker buren ser lite väl liten ut :/

Skulle verkligen ta den stora buren men blir svårt när jag precis köpt en annan, skulle jag kunna delbetala?

Btw, fina små pojkar :)

[MellMell]
0

den ser mindre ut på bilden,men visst, det är ingen jättebur…:/

har lite svårt för att lita på delbetalningar…har blivit lurad några gånger redan, men om du kan ge dom ett bra hem så kan du få köpa allt för 700, om det skulle gå bra?

[1UpShroomish]
0

Okie, det låter bra :)

De kommer få ett riktigt bra hem, kan dock inte betala förrän den 25:de.

Har heller inget körkort så vet inte riktigt hur vi ska frakta hit den :/

[MellMell]
0

Bra, du får jättegärna skicka bilder på dem framöver i såna fall :)

Nej men du kan gärna höra av dig efter den 25, kan skicka mitt mobilnummer i ett pm så är det bara att du hör av dig…jag har tyvärr inget körkort heller, annars hade jag kunna kört hem den till dig :/ Men hör av dig när du vet mer! :)

[1UpShroomish]
0

Yesh, det är klart.

Hm, blir lite svårt då men vi får se framöver hur vi löser det :)

[1UpShroomish]
0

Jag kan ge dom ett nytt hem men vet inte om jag kan ta alla isånna fall så kan jag vara akuthem åt två utav dom och försöka hitta dom ett nytt hem :) frågan är bara hur vi ska få hit furet towern och allt :)

[MellMell]
0

Du har inte möjlighet att ta alla fyra? Det va därför jag sänkte priset på allt, så alla kunde flytta snabbt…:/ ja frakt kan ju bli lite problem…

Lancia
3

Jag tycker inte du ska dela på en fungerande flock, ville bara ha det sagt. Hör av dig till Råtthjälpen så kan vi försöka hjälpa dig lösa detta.

Exoticas
1

#45 Håller med, du kommer nog att hitta någon som kan ta hela flocken =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

[MellMell]
0

#45jag mailade en tjej i råtthjälpen för ett tag sen med lite frågor men jag fick inte så mycket svar…jag vill ju helst att alla kommer till samma hem…:-)

brunkee
0

vart finns dom?

[MellMell]
0

Arvika :-)

brunkee
0

är allt kvar? 700 för buren? råttorna gratis? :)

[1UpShroomish]
0

Okie men då tar jag givetvis allihopa om du vill det.

EmelieGustavsson
0

om det inte funkar så är vi väldigt intresserade :)

EmelieGustavsson
0

Känns onödigt att dela på flocken när de tydligen trivs ihop. Om den ena råttisen skule bli sjuk så slipper den andra vara ensam i sånnafall :) Vi vill väldigt gärna ha hanråttor och vi tar/köper gärna alla fyra och buren isånnafall :)

EmelieGustavsson
2

Jag ger också gärna mer än 700kr för allt tycker det är lite för lite :)

[MellMell]
0

Tar 700 för att få bort dem så fort som möjligt, hunden mår jättedåligt acmv att ha dem här hemma… och helst till nån som har kvar dem livet ut, vill inte att de ska flytta ner än nödvändigt…men ni som är intresserade får jättegärna skicka ett pm :-)

[MellMell]
2

Nu har grabbarna flyttat, så tråden kan låsas :)

Inlägget är låst för nya kommentarer