Tips o råd, Omplacering
Hur vet man att älsklingarna som måste omplaceras inte blir orm mat?
Hur vet man om människor som visar intresse verkligen är seriösa?
Har problem med det, bara för att vi inte kan behålla alla råttungarna betyder ju inte att vi inte bryr oss om vad som händer med dom.
Tacksam för svar, akut!
Tror inte du kan handla på så mycket mer än sunt förnuft och magkänsla.
Försäkra dig om att dom verkligen ÄR intresserade, kolla lite vad dom kan, och om dom inte kan - då gäller det att dom är 100% intresserade av att lära sig.
Sånt märker man. Studera dom och använd magkänslan.
Det är mina bästa tips.
om du skänker dem så kan det vara så att dom blir orm mat, om dom kostar mer än ormat så är chansen mindre

Högt pris brukar minska ner på oseriösa människor och sånna som söker orm-mat.
Men ändå händer det att råttorna hamnar i händerna på folk som utåt sett verkar jättebra men i själva verket inte alls är intresserade av att hålla djuren på det sätt de påstår att de gör.
Qui dormit, non peccat
Ja, just det, sätt ett bra pris på dom kan öka chanserna att dom hamnar hos bra människor.
Tack snälla, rara ni för era råd. Problemet är bara att det är omplaceringar. Dom föddes 1/12-11 så det är inga bebisar längre.
Det är svårt att hitta hem åt dom men samtidigt kan dom inte vara kvar längre, så det är akut. Vet ärlig talat inte vad jag ska göra. Hade jag kunnat så hade jag behållit ALLA, dom är så underbara, men det går inte. Och dom får inte den tid som dom behöver, har ju andra djur oxå
#5 Du kan väl kräva ett pris för dem i alla fall? ^^ Man kan kanske be om att få se en bild på buren köparen har, så att man kan få en uppfattning om hur de kommer bo? Där kan man nog utläsa en del om hur seriös en köpare är också. ^^
De flesta här är mycket seriösa och skulle aldrig ge råttor de köpt som husdjur till en reptil, så du kanske kan testa att annonsera här?
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Jag har försökt att annonsera här men det krävs uppgifter jag inte har.
Detta är en tjuvparning. Det blev 11 bebbar och vi ska behålla 4 el 5 st. Kanske nån här kan hjälpa mig med en annons? Men som sagt, jag vet inte vad mamman väger, hon finns ej kvar här, vet ej till 100% vem pappan är etc… Tack!
Du kan ju åka å lämna dom i det nya hemmet. Då ser du hur råttorna kommer bo plus att det är lättare å se vad det är för människor i deras eget hem.

#7 Du kan skriva vet ej, eller gissar på runt.
Det är inte så att du måste svara på allting i annonsen vilket även står. http://rattor.ifokus.se/discussions/4d714bfab9cb46223305f7a4-annonsregler?discussions-1
Om du inte har nakna, dubbelrexar eller manx-ungar då.
Qui dormit, non peccat
Har inte sett att du har satt ut annons just här på råttor.ifokus?
Sätt ut en vettja! Berätta om hur akut det är. Posta bilder och berätta hur dom är i personlighet etc.
#9 får man inte ens lägga ut omplaceringsannonser på dessa råttor? :o
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Vi följer den här miniguiden när vi säljer (och även köper) råttor. :) Har bara fått trevliga, seriösa köpare till oss än så länge. Alla skräpköpare tycker vi gör alldeles för mycket ståhej för en ynklig råtta och åker till djuraffären istället. Än så länge har alla som kommit hit varit mycket nöjda med att vi varit så "krångliga" (vilket vi ser som något positivt) och har inte haft något emot att få vänta till en senare kull för att kunna köpa från just oss.
Ser inte varför man inte skulle kunna ställa samma krav på noggranhet från köparen även vid omplaceringar?
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Tamråttor omplaceras!
Födda 1/12-11
svarta med vita hårstrån, vita fläckar på mage, vita tassar och svanstipp
1 albino
5 hanar, 1 hona
11 st (7 hanar, 4 honor) i kullen
Tjuvparning
modern: Nikki, vet ej vikt
fadern: troligtvis Rocky
Helt underbara, sociala, trevliga. Vill eg behålla alla men det är omöjligt (behåller 4-5 st).
Fungerar utmärkt i flock samt vana vid barn. ENDAST SERIÖSA SVAR, EJ REPTILFÖDA!!!
Pris diskuteras
Finns I Sthlm
Jag nås på 0708 88 96 96, här på RIF el kiana66@hotmail.com
#13 Skulle du kunna lägga in bilder tror du?
Har försökt men datorn krånglar