Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 527 ggr
guccisägare
0

Bitande råtta.

Jag har en kompis, som har råttizar Och så var vi hemma hos henne, och så kom Bamse fram till henne och bet HÅL. På hennes arm?!?! Vad ska man göra. Båda har för sig att man ska göra sig av med råttan. Help us :(

hus-musen
0

Ja först måste man ju ta reda på varför Bamse bet, var han rädd, ville försvara reviret, aggresiv eller vad det nu var som orsakade det.
Vad gjorde han innan han bet, fnös han, stog pälsen upp, hoppade han runt osv.

Har ni båda råttor? Luktade hon kanske som dina råttor om hon hälsat på dem före?

Finns massor man måste ta reda på, och du har inte skrivit så mycket om händelsen.

Qui dormit, non peccat

guccisägare
0

Ja, först gick han runt och fnös och hoppade. Sen gick han på Mimmie och skulle bita henne. Vår kompis asso. Men så blev hon rädd och reste sig därifrån. Bamse gjorde aldrig något och hon reste ju såklart inte sig snabbt. Utan liksom tog snällt bort sin fot och gick därifrån. Så han kanbomöjlogt blivit rädd. Sen så stod jag och Mimmie med min telefon, Så hör vi bara bamse nysa hela tiden och sen bet han henne. Och vi luktade inte någon annan råtta någon av oss. För jag hade inte varigt hemma på morgonen och Mimmie har inga ;) SÅ. Ja. Mer vet jag inte. Men han har/är ju faktiskt lite aggressiv av sig…

hus-musen
1

Om han fnös och hoppade innan så varnade han er att han inte var glad över situationen och han känner sig stressad/rädd/aggresiv.
Han försökte jaga bort Mimmie och när det inte fungerade så naffsade han istället.

Hur gammal är råttan?

Man kan jobba med aggresiva råttor, det finns några artiklar här som du kan kika på och få tips. Som denna tex:

http://rattor.ifokus.se/articles/4dac787088f4722dc700153a-bitande-rattor#discussions-1

Qui dormit, non peccat