Emile & Chabo
Nu har jag idag äntligen fått hem mina grabbar!
Dom är 8 veckor gamla på söndag och helt underbara.
Lite färghjälp skulle vara bussigt! Jag tror Emile (den svartvita) är Black hooded?
Chabo ser ut att vara nån typ av roan.. gissar nu, är inte särskilt duktig på råtteckningar.
Bombar på med bilder så får ni gärna gissa! :)
Vilka sötnosar! :)
Ja, Emile är Black Hooded, och den andra kanske är Striped Roan? Färgen vet jag inte.
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Är den inte husky ? Färgen vet jag inte..
Tack! :D
#7 Roan och husky är samma sak, olika namn ^^
Jag vet inte, blandar ihop dem hela tiden 
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Chabo är striped roan. Möjligen mink, svårt att se. (Husky är när teckningen når längre ned än vad den gör på just striped)
#10 Jaha, jag trodde husky och roan var samma sak? Har för mig att nån härinne sa det i husky-bildtråden iallafall ^^
Tror Chabo är Blue eller Mink striped roan
#11 Nix, roan står för blekgenen medan husky är benämningen på teckningen :) Det finns huskys som inte bleks också.
#12 Aha! Okey :) då förstår jag.
Vilka fina flickor! :D Det är precis de täckningarna jag tycker bäst om! Hooded och Striped Roan..
Och jag tror bestämt att du har snott mitt påslakan. ;)
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#14 *host* pojkar *host* 
Haha. Jaa, det är fina teckningar minsann! Älskar roan!
Vet du vilken färg Chabo är? Han är ju striped roan verkar det som, men färg? Mink? Blue? :P
#15 Nämen, gud! Förlåt! XD Nu kränkte jag nog deras heder totalt.. >.<
Hm, det är svårt att se. Bilderna går lite i rött så det är svårt att se hans nyans.. Har du någon bild på när han är ännu yngre?
Fast jag är urdålig på färger, så räkna inte med att jag kan hjälpa dig.. XD Men försöka kan jag göra! ^^ Det finns så många färger som i mina ögon bara är nyanser och det är knepigt att avgöra för mig. Han ser i alla fall inte alls blå, men som sagt är det lite knepigt att se på bilderna.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Haha lugnt :D dom inser det nog inte själva ännu, så små som dom är ^^
Hmm nä har inga bilder på när han var yngre.. men jag själv gissar på antingen mink eller beige.. han är silvergrå över ryggen, dvs ljusgrå..
#18 Jaa, jag tror nog att han är en mink striped roan :)
Vilka små sötnosar
#29 Tack 
#31 åh!! Mysis!