Utöka flocken
Har just nu två små hanar, snart 2 månader gamla, bröder. Buren passar dem väldigt bra just nu men den är ganska liten (ca. 60*40*70).
Jag börjar redan nu fundera på att utöka denna lilla flock, eftersom det är bra att ha fler än 2 om något skulle hända + det blir en naturligare flock.
Har två frågor:
- Skulle buren gå bra att ha 3 små råtthanar i för tillfället? Tills de blir stora och måste ha en större (Funderar på en RSD i framtiden). Buren är enligt inköpssidan laglig för 3 råttor men burräknaren säger 2. (Har tagit bort gallerhyllplanen och ersatt det med 1 eget halvt och massor av inredning)
- När är bäst att utöka flocken (åldermässigt) och vilken ålder på råtta/råttor ska jag tillsätta till två bebishanar?

Den är ju rätt liten, men skulle kunna funka för 3 ungar, mycket beror ju på inredningen och hur mycket de får vara ute och springa.
I den åldern spelar det ingen större roll, de är fortfarande ungar. Du kan välja en äldre hane eller yngre.
Qui dormit, non peccat
Jag hade 3 vuxna hanar i den buren tillfälligt och tyckte den va aldeles för liten, köp en större :)