Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 608 ggr
råttan1
0

hur ge te?

hur gör ni när ni ger te tex rooibos?

I en vattenflasaka eller i en liten mugg? Ljummet eller kallat?

Har en råtta som smånyser lite till och från

Virkan
0

Ljumet i en flaska burkar jag ge. Ha en till flaska bredvid med vatten, så dom kan välja. :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Hallonblad
0

Vi ger kallt i en vattenflaska. :) Brukar vara mycket populärt med te här hemma.

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

råttan1
0

kan de dricka för mycket te eller kan de alltid få det om de vill?

Är det endast rooiboos man ska ge?

DuBetMig
0

jag använder te som "nåt extra gott" samt när de är förkylda , men antar att man kan ge det konstant, om de får välja vatten samtidigt.

rooiboos är ett av flera alternativ till koffeinfritt te - du kan alltså använda vilket ta som helst bara det är fritt från koffein (:

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

råttan1
0

ska man även ha honung i teet om de är förkylda? Läste det någonstans

Hallonblad
0

#5 Honung innehåller naturliga mjölksyrabakterier vilket fungerar ungefär som antibiotika. Så länge honungen inte är värmebehandlad så har den "läkande kraft" så att säga. ;) Fungerar på råttor lika väl som människor.

Se bara till att tillsätta honungen efter att teet svalnat till åtminstone fingervärme (gärna svalare), annars dör bakterierna och honungen blir ungefär lika nyttig och hjälpsam som vanligt sötningsmedel. ;P

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

råttan1
0

tack så mycket för era svar. Ska prova ikväll då.

Har även läst att man kan blnada i vitlök isåfall hur mycket per kopp?
Mina råttor är ca 8-9v.

Kan man ha i vitlök och honung även om de ej är förkylda?

hus-musen
0

Ja det kan man, både vitlök och honung. Mina dricker oavsett om de är snuviga eller inte.

Vitlök doserar du efter vattnet, du får smaka så det inte är för starkt. En halv klyfta kanske till en stor kopp.

Qui dormit, non peccat

Lamina
1

Jag brukar göra så att jag kokar upp tevattnet och gör i ordning teet. Sen får det stå och dra 20-30 minuter med en skivad vitlösklyfta i. Är det inte tillräkligt svalt efter det så får det stå i kylskåpet tills det är lagom svalt för honungen. Blanda i honung och servera i vattenflaska.

Jag brukar för övrigt göra i ordning detsamma till mig när jag är förkyld. Cool

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?