Semesterbur
Jag har tänkt att åka iväg sammanlagt två veckor under sommaren och har då några vänner att välja på som råttvakt. Den buren jag har nu är lite komplicerad att flytta samt så är den jätte stor och bökig att flytta på. Så nu kollar jag runt efter en "semesterbur" som mina två stora tjejer och förhoppningsvis två småttingar (om mina äldre accepterar dem nu under introduceringen) kan bo i hos min råttvakt.
Hittade dessa två på zooplus.dk och undrar lite vad ni tror om dem.
http://www.zooplus.dk/shop/fugl/bur_voliere/andre/smaafugle/251948
http://www.zooplus.dk/shop/fugl/bur_voliere/kanariefuglebur/andre/187866
Anledningen till dessa är för att de just är billiga och enligt burräknaren ska funka till 4-5 råttor. Jag önskar att de skulle kunna bo jättestort men tror inte riktigt att det fungerar rent praktiskt. Kan tillägga att jag kommer vara borta en vecka i taget så de kommer att få komma hem och vara hemma ett bra tag i mellan.
Har inte bestämt mig än och det är inte bråttom, men känner att det är bra att börja kolla runt (och ja, jag håller koll på blocket någorlunda ofta tycker jag:)).
Jag hade valt den sista av burarna om jag varit du..
hade också valt den sista, om det går att ta bort gallret längst ner :)
#1 & 2 Så ni tror att den funkar iallafall rent mått-mässigt en vecka?
Osäker på hur mycket tid mina tjejer kommer kunna få vara ute (självklart kommer de vara ute minst en liten stund varje dag).
Eller ska jag leta efter andra ist?:)
enligt råttbursräknaren kan du ha 5 råttor i den
i den andra så är det 5
i den första är det 4
#5 Det kollade jag upp innan. Men burräknaren visar ju verkligen minimummått och mina tjejer är vana att vara i en väldigt stor bur. Så därför tänkte fråga vad folk ansåg:)
så länge du möblerar om så det blir roligt för dem så tror jag inte att de tänker så. Jag menar mina råttor är vara att ha en garderob till bur, men den är rätt tom så om jag hade gett dem en mindre bur men gjort den roligare så hade dom nog skitit i att de va trängre
Då kan jag överväga att eventuellt köpa den sen:)